Naczepy

Nawigacja:  Moduł Flota > Menu główne > Dane podstawowe >

Naczepy

Poprzednia stronaPowrót do strony startowejNastępna strona
Pokaż/ukryj rozwijany tekst

Polecenie to otwiera listę naczep. Aby otworzyć listę naczep należy z menu głównego Dane podstawowe wybrać Naczepy.

Przy pomocy "paska narzędziowego list" można dodać, zmienić lub usunąć naczepę.

Nie można usunąć naczepy, która jest powiązana z jakimś rejestrem (awarii, napraw, dniem z karty kierowcy itp.). Najpierw należy usunąć te powiązania (usunąć awarie, naprawy itp.).

 

Na wszystkich listach można zaznaczyć więcej niż jedną pozycję:

Zaznaczanie jest pokazane na przykładzie listy tarcz tacho/dni z karty kierowcy. Działa tak samo na wszystkich pozostałych listach.

 

Zaznaczenie pozycji Od - Do

1.Kliknąć na pierwszą pozycję od na liście (poz.1 - rys. poniżej).
2.Nacisnąć i trzymając klawisz kliknąć na pozycji do na liście (poz.2).
3.Zależnie od potrzeb (edycji czy usuwania) nacisnąć na ikonę: lub (patrz: "Pasek narzędziowy list").
kliknij aby powiększyć / zmniejszyć obraz
Rys. Zaznaczanie pozycji na liście od - do.

Zaznaczenie dowolnych pozycji na liście

1.Kliknąć na dowolną pozycję na liście (poz.1 - rys. poniżej).
2.Nacisnąć i trzymając klawisz klikać na następnych dowolnych pozycjach na liście (poz.2).
3.Zależnie od potrzeb (edycji czy usuwania) nacisnąć na ikonę: lub (patrz: "Pasek narzędziowy list").
kliknij aby powiększyć / zmniejszyć obraz
Rys. Zaznaczanie pozycji na liście od - do.

Zaznaczenie wszystkich pozycji na liście

1.Kliknąć prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu na liście.
2.Z rozwijanego menu wybrać: Zaznacz wszystkie pozycje.
lub nacisnąć kombinację klawiszy: .
3.Zależnie od potrzeb (edycji czy usuwania) nacisnąć na ikonę: lub (patrz: "Pasek narzędziowy list")

 

 

kliknij aby rozwinąć / zwinąćDodatkowe elementy listy

Dodatkowe elementy w menu rozwijanym:

Zmień dane dla zaznaczonych rekordów (umożliwia zmianę niektórych parametrów bez konieczności otwierania okna edycji) ->:
Status - zmiana statusu naczepy;
Firma;

 

Okno dodawania/edycji naczepy składa się z następujących zakładek:

W zależności od zainstalowanych modułów oraz uprawnień użytkownika okno może poszerzyć się o dodatkowe pola/zakładki - opis znajduje się w pomocy dla odpowiedniego modułu.

Pola obramowane na niebiesko są to pola obowiązkowe do wypełnienia.

 

Dane podstawowe

W zakładka służy do wprowadzania danych ogólnych samochodu, takich jak marka, model itp.

Objaśnienie niektórych opcji:

 

Po zaznaczeniu tej opcji pole poszerza się o numer umowyfirma leasingowa.

 

 

 

 

Dane techniczne

 

Zakładka ta umożliwia dodawanie danych ewidencyjnych pojazdu, gabarytów, dmc itp.

 

 

Osie i ogumienie

Ogumienie powiązane jest z osiami dlatego, żeby dodać ogumienie należy wcześniej wprowadzić oś.

Aby dodać, zmienić lub usunąć oś lub ogumienie należy posługiwać się "paskiem narzędziowym list".

 

Szczegółowy opis okna zarządzania ogumieniem jaki i listy historii eksploatacji opon znajduje się w temacie: "Rejestr opon".

 

 

 

 

Zbiorniki

 

Domyślnie dla każdego nowej naczepy jest wprowadzony standardowy zbiornik, który powiązany jest z domyślnym szablonem spalania (jeśli jest dostępny moduł paliwowy).

Nie należy wprowadzać zbiorników - cystern w tej zakładce.

Przykładem zbiornika, który można dodać jest zbiornik na paliwo do silnika napędzającego agregat chłodniczy.

 

Aby dodać, zmienić lub usunąć zbiornik należy posługiwać się "paskiem narzędziowym list".

 

 

Koszty

 

Zakładka jest powiązana z menu: "Flota -> Koszty". Koszty wprowadzone dla tej naczepy z poziomu menu floty będą widoczne w tej zakładce i odwrotnie koszty wprowadzone w tej zakładce będą widoczne na głównej liście kosztów.

Aby dodać, zmienić lub usunąć koszt naprawy czy obsługi technicznej itd. w zależności od podświetlonej rubryki należy posługiwać się "paskiem narzędziowym list".

 

 

Awarie

 

Zakładka jest powiązana z menu: "Flota -> Rejestr awarii". Pozycja awarii wprowadzona dla tej naczepy z poziomu menu floty będzie widoczna w tej zakładce i na odwrót pozycja awarii wprowadzona w tej zakładce będzie widoczna na głównej liście rejestru awarii.

Aby dodać, zmienić lub usunąć wpis awarii należy posługiwać się "paskiem narzędziowym list".

 

 

Wyposażenie

 

Zakładka jest powiązana z menu: "Flota -> Rejestr wyposażenia". Wyposażenie wprowadzone dla tej naczepy z poziomu menu floty będzie widoczne w tej zakładce i odwrotnie wyposażenie dodane w tej zakładce będzie widoczne na głównej liście rejestru wyposażenia.

Aby dodać, zmienić lub usunąć pozycję wyposażenia należy posługiwać się "paskiem narzędziowym list".

 

 

Dokumenty

Zakładka powiązana jest z menu: "Dane podstawowe -> Dokumenty". Dokumenty wprowadzone dla tej naczepy z poziomu menu danych podstawowych będą widoczne w tej zakładce i odwrotnie dokumenty dodane w tej zakładce będą widoczne na głównej liście dokumentów.

Aby dodać, zmienić lub usunąć dokument należy posługiwać się "paskiem narzędziowym list".

 

Okno dodawania/edycji dokumentu składa się z następujących zakładek:

Żeby zapisać dokument wystarczy wypełnić rodzaj dokumentu.

Jeśli na liście rodzaju dokumentu nie ma żądanego można go dodać do listy (tzw. słownika) za pomocą ikony: .

 

Pozostałe pola można uzupełnić wg uznania.

Jeśli w polu Ewidencja zostanie wypełnione pole: Kierowca, Pojazd, Firma zlecenie, Karta kierowcy (moduł paliwowy), Delegacja lub faktura to z tym rejestrem dokument również zostanie powiązany.

Terminarz - opcja dostępna po wprowadzeniu Ważność do dokumentu. Umożliwia dodanie, edycję lub usunięcie daty ważności dokumentu do/z terminarza, bez konieczności jego otwierania;

 

 

 Niektóre z okien oferują możliwość powiązania wprowadzonej pozycji z dowolnymi plikami, a nawet możliwość zeskanowania dowolnego dokumentu.

Elementy okna: "Powiązane pliki"

1. - Nowy - dodawanie pliku: aby dodać plik wystarczy kliknąć LPM na tej ikonie, następnie w nowym oknie wskazać plik i nacisnąć . W polu: Pliki wyświetli się ścieżka razem z nazwą pliku, a w polu Podgląd pliku wyświetli się jego zawartość.
2. - Usuń - usunięcie pliku z listy.
3. - Skanuj - aby zeskanować plik należy kliknąć LPM na tej ikonie, po czym program wyświetli okno z zapytaniem o nazwę pod jaką ma być zapisany zeskanowany dokument. Następnie, jeśli jest podłączony skaner zostanie wyświetlone okno ustawień skanowania zależne od typu skanera. Po dokonaniu ustawień należy nacisnąć na przycisk [Skanuj]. Analogicznie jak w przypadku dodawania pliku w liście poniżej wyświetli się ścieżka wraz z nazwą pliku, a w polu: Podgląd pliku wyświetli się jego zawartość.
4. - Kopiuj plik do ... - umożliwia skopiowanie wybranego pliku do dowolnego katalogu.
5. - Wyślij plik przez e-mail - otwiera okno wysyłania nowej wiadomości e-mail z wybranym plikiem.

 

Szczegółowy opis znajduje się w dziale: "Okno dodawania kosztu".

 

 

 

 

 

 

Terminarz

 

Zakładka jest powiązana z menu: "Dane podstawowe -> Terminarz". Termin wprowadzony dla tej naczepy z poziomu menu danych podstawowych będzie widoczny w tej zakładce i odwrotnie termin dodany w tej zakładce będzie widoczne na głównej liście Terminarza.

Aby dodać, zmienić lub usunąć termin należy posługiwać się "paskiem narzędziowym list".