Karta kierowcy umożliwia prowadzenie ewidencji tankowań i przebiegu. Prawidłowe uzupełnienie karty kierowcy pozwala na obliczenie średniego zużycia paliwa na odcinku pomiędzy tankowaniami. Kartę można uzupełniać ręcznie lub korzystać z kart paliwowych (DKV, Orlen, BP, UTA, Statoil - patrz: "Import karty paliwowej").
Sposób wypełniania karty kierowcy w zależności od zastosowanego szablonu spalania opisany jest w tematach:

Spis treści

Wybór szablonu spalania

Przypisywanie pojazdów do szablonów spalania

Wypełnianie karty kierowcy

Przegląd wyników. Uwagi końcowe

 

 

 

Jeśli tankowania są importowane z karty paliwowej to program automatycznie generuje karty kierowcy. Należy jedynie otworzyć je do edycji, zatwierdzić i ewentualnie uzupełnić.

 

 

kliknij aby rozwinąć / zwinąćDodatkowe elementy listy

Przy pomocy "paska narzędziowego list" można dodać, zmienić lub usunąć pozycje z listy.

Okno dodawania/edycji karty kierowcy:

Pola obramowane na niebiesko są to pola obowiązkowe do wypełnienia.

 

 

Dane podstawowe

Opis wybranych elementów:

 

 

 

 

Pozycje karty

Dane dotyczące trasy.

Przy pomocy "paska narzędziowego list" można dodać, zmienić lub usunąć pozycje z listy.

 

Moduł Spedycja:

Opcje programu (Moduł paliwowy -> Dodatkowe) powiązane z tematem:Na pozycji karty kierowcy kopiuj daty wyjazdu/powrotu z wybranego zlecenia, Na pozycji karty kierowcy kopiuj stany licznika z wybranego zlecenia.

Pole wyboru zlecenia: Jeśli powyższe opcje są zaznaczone to program automatycznie skopiuje daty wyjazdu/powrotu oraz stany licznika z wybranego zlecenia.

 

 

 

Tankowanie

Lista tankowań.

Jeśli w innych niezatwierdzonych kartach kierowcy są tankowania, których data wystąpienia i samochód pasują do otwartej karty kierowcy to program w pasku narzędziowym wyświetli przycisk: [Przepnij pasujące tankowania z niezatwierdzonych kart (ilość x)].

Działanie mechanizmu jest uzależnione od opcji:W oknie karta kierowcy (zakładka tankowania) sprawdzaj czy istnieją pasujące tankowaniaPodczas przepisywania usuwaj niezatwierdzone karty kierowcy, które nie mają tankowań znajdujących się w oknie ustawień programu w zakładce: "Moduł paliwowy".

 

Przy pomocy "paska narzędziowego list" można dodać, zmienić lub usunąć pozycje z listy.

Opis wybranych elementów okna dodawania/edycji tankowania:

Pola obramowane na niebiesko są to pola obowiązkowe do wypełnienia.

 

 

 

 

 

Stan paliwa

 

Na tej zakładce należy uzupełnić dane dotyczące stanu paliwa.

Aby dodać, edytować lub usunąć stan paliwa należy skorzystać z "paska narzędziowego list".

Wymaganym polami są: Zbiornik – domyślnie jest wybrany standardowy zbiornik samochodu, stan początkowy oraz stan końcowy zbiornika. Dodatkowo można określić stan początkowy oraz stan końcowy licznika motogodzin pracy agregatu, oraz ilość motogodzin. Dwa kolejne pola dotyczą ogrzewania: ilość motogodzin ogrzewania Vebasto i ilość motogodzin ogrzewania silnikiem.

Należy uzupełnić jeśli jest zaznaczona opcja: Wyliczanie rzeczywistego zużycia paliwa na podstawie -> stanów paliwa i tankowań (patrz: "Ustawienia -> Moduł Paliwowy").

 

 

 

Rentowność

 

Na podstawie wprowadzonych danych:

Przychód - zlecenia (moduł Spedycja);

Koszty - koszty związane z realizacją zlecenia (tankowania, delegacja itp);

w zakładce wyliczana jest rentowność.

 

 

kliknij aby rozwinąć / zwinąćDrukowanie karty wyjazdu
kliknij aby rozwinąć / zwinąćGenerowanie delegacji

 Opis ogólny zasady działania modułu paliwowego jest zamieszczony w dziale: "Moduł Flota".

 


Zobacz również:

Wypełnianie karty kierowcy

Przepały wg kierowcy (raport)

Przepały wg pojazdu (raport)

Przepały wg pojazdu sumarycznie (raport)

 

© 2002 - 2017 INELO Wszystkie prawa zastrzeżone