Wykres prędkości i obrotów silnika

Nawigacja:  Moduł GBOX > Menu główne > Raporty >

Wykres prędkości i obrotów silnika

Poprzednia stronaPowrót do strony startowejNastępna strona
Pokaż/ukryj rozwijany tekst

 Raport ten jest wizualizacją graficzną trzech rodzai wykresów: prędkości obrotowej silnika, prędkości pojazdu i nacisku na pedał przyspieszenia. Dzięki załączonym opcjom wykresy można dowolnie skalować i przesuwać. Każdy z wykresów pod względem wyglądu można edytować, a także drukować.

kliknij aby rozwinąć / zwinąćJak wyświetlić wizualizację
1.Wybrać z menu głównego żądany raport.
2.Wyświetlone zostanie okno wywołania raportu, gdzie należy:
wybrać pojazd;
ustawić okres analizowanego czasu jazdy (patrz: "wprowadzanie daty");
w zależności od potrzeb wybrać:
wykres obrotów silnika;
wykres prędkości;
wykres nacisku na pedał przyspieszenia;
wykres temperatury silnika.

 

Wizualizacja wykresu prędkości składa się z trzech części:

kliknij aby rozwinąć / zwinąćWykres obrotów silnika

Istotne elementy wykresu obrotów silnika:

kliknij aby powiększyć / zmniejszyć obraz
Rys. Wykres obrotów/min. silnika w powiększeniu.
(poz.1 - rys. powyżej) ustawienia wizualizacji - w wyniku kliknięcia na tej ikonie program otworzy nowe okno, w którym można zdefiniować następujące elementy:
rodzaj wykresu: liniowy lub powierzchnia;
tytuł wykresu;
nazwa serii;
kolor wykresu;
grubość linii wykresu;
(poz.2) - tabela zawierająca daty przekroczenia limitu prędkości obrotowej;

Limit prędkości obrotowej silnika jest definiowany dla każdego pojazdu GBOX osobno (patrz: "Pojazdy GBOX").

 

właściwy wykres prędkości obrotowych silnika przedstawiający trzy wartości:
(poz.3) - maksymalna - najwyższa odnotowana prędkość obrotowa od momentu wysłania ostatnich współrzędnych GPS;
(poz.4) - średnia - średnia wyliczona prędkość obrotowa na podstawie wartości pobranych z szyny CAN od momentu wysłania ostatnich współrzędnych GPS;
(poz.5) - minimalna - najniższa odnotowana prędkość obrotowa od momentu wysłania ostatnich współrzędnych GPS;

Prędkość obrotowa silnika jest pobierana z szyny CAN co 5 sek. Jeśli współrzędne GPS wysyłane są np. co 1 minutę to wartość maksymalna i minimalna prędkości obrotowej odczytana w trakcie tej minuty jest wysyłana na serwer. Podobnie średnia prędkość obrotowa jest liczona na podstawie próbek pobranych z szyny CAN w trakcie 1 minuty i ta wyliczona wartość jest wysyłana na serwer.

 

 

kliknij aby rozwinąć / zwinąćWykres prędkości

Na wykresie prędkości przedstawiona jest chwilowa prędkość pojazdu w zależności od czasu.

kliknij aby powiększyć / zmniejszyć obraz
Rys. Wykres prędkości.

Niestandardowym elementem tego wykresu są ustawienia wizualizacji (poz.1 - rys. powyżej):

(rys. poniżej), seria: 1: red Aktywna - wyświetlanie czerwonego tła (poz.2 - rys. powyżej), Nieaktywna - wyświetlanie białego tła;
kliknij aby powiększyć / zmniejszyć obraz
Rys. Seria "1: red".
(rys. poniżej), seria: 3: green Aktywna - wyświetlanie zielonego tła (poz.3 - rys. powyżej), Nieaktywna - wyświetlanie białego tła;
kliknij aby powiększyć / zmniejszyć obraz
Rys. Seria "3: green".
(rys. poniżej), seria: 4: Prędkość Aktywna - wyświetlanie wykresu (poz.4 - rys. powyżej), Nieaktywna - brak wykresu;
(poz.4) Liniowy - wyświetlanie wykresu tylko w postaci linii;
(poz.a) Powierzchnia - wyświetlanie wykresu z wypełnioną powierzchnią wewnętrzną;
(poz.b) Tytuł wykresu - możliwość zmiany tytułu wykresu.
kliknij aby powiększyć / zmniejszyć obraz
Rys. Seria: "4: Prędkość".

Opis pozostałych przycisków paska narzędziowego znajduje się poniżej (Elementy standardowe wykresów...).

 

kliknij aby rozwinąć / zwinąćWykres nacisku na pedał przyspieszenia

Istotne elementy wykresu:

kliknij aby powiększyć / zmniejszyć obraz
Rys. Wykres nacisku na pedał przyspieszenia w powiększeniu.
(poz.1 - rys. powyżej) ustawienia wizualizacji - w wyniku kliknięcia na tej ikonie program otworzy nowe okno, w którym można zdefiniować następujące elementy:
rodzaj wykresu: liniowy lub powierzchnia;
tytuł wykresu;
nazwa serii;
kolor wykresu;
grubość linii wykresu;
właściwy wykres nacisku na pedał przyspieszenia przedstawiający dwie wartości:
(poz.2) - maksymalna - najwyższy odnotowany nacisk na pedał przyspieszenia od momentu wysłania ostatnich współrzędnych GPS;
(poz.3) - średnia - średni wyliczony nacisk na pedał przyspieszenia na podstawie wartości pobranych z szyny CAN od momentu wysłania ostatnich współrzędnych GPS.

Nacisk na pedał przyspieszenia jest pobierana z szyny CAN co 5 sek. Jeśli współrzędne GPS wysyłane są np. co 1 minutę to wartość maksymalna nacisku na pedał przyspieszenia w trakcie tej minuty jest wysyłany na serwer. Podobnie średni nacisk na pedał przyspieszenia jest liczony na podstawie próbek pobranych z szyny CAN w trakcie 1 minuty i ta wyliczona wartość jest wysyłana na serwer.

 

 

kliknij aby rozwinąć / zwinąćWykres temperatury silnika

Wykres przedstawia temperaturę silnika w funkcji czasu.

W oknie ustawień wizualizacji wykresu można zdefiniować następujące elementy:

rodzaj wykresu: liniowy lub powierzchnia;
tytuł wykresu;
nazwa serii;
kolor wykresu;
grubość linii wykresu.

 

 


Zobacz również:

kliknij aby rozwinąć / zwinąćStandardowe elementy wykresów: powiększanie, przesuwanie i drukowanie

Symbol

Znaczenie

Uwaga

Powiększa wykres o 10%

Pomniejsza wykres o 10%

Powiększa wybrany obszar

Włącza przesuwanie wykresu

Automatycznie powiększa lub pomniejsza wykres

Powrót wykresu do widoku pierwotnego w obydwu osiach: poziomej i pionowej

Automatycznie rozciąga wykres w osi poziomej

Powrót wykresu do widoku pierwotnego w osi poziomej

Automatycznie rozciąga wykres w osi pionowej

Powrót wykresu do widoku pierwotnego w osi pionowej

Zapisuje wykres do pliku w formacie "bmp", "jpg" lub "png"

Drukuj

Otwiera okno podglądu wydruku

 

 

Okno podglądu raportów (jak wydrukować i wyeksportować raport)