W systemie zadaniowym nieistotne są dzienne ramy godzin pracy. Opiera się to na założeniu, że pracownik ma do wykonania zadanie (np. kierowca ma zawieść ładunek za granicę) i samodzielnie ustala, w jakich godzinach wykona to zadanie. Jest to spowodowane tym, ze pracodawca nie ma wpływu na wiele czynników od których wykonywane przez pracownika zadanie zależy (przestoje, kolejki na granicy, blokady, awarie, zakazy, przepisy o czasie pracy kierowcy etc.). Rozliczenie jest wykonywane dla całego miesiąca, i nadgodziny występują tylko wtedy, gdy całkowita ilość przepracowanych godzin w miesiącu przekroczy ilość godzin wynikających z art. 11 ustawy o czasie pracy kierowców (8h/dzień, 40h/tydzień dla pełnego etatu).
Jeśli nastąpi wspomniane przekroczenie, to występują tzw. nadgodziny miesięczne. W przypadku angażu godzinowego należy pamiętać, że gdy pracownik przepracuje mniej niż liczba godzin wynikająca z artykułu 11 w ciągu dnia, to godziny pracy zostaną uzupełnione, by uzyskać tę liczbę godzin we wspomnianym dniu. Uzupełnianie są kolejno wszystkie dni począwszy od pierwszego dnia pracy w miesiącu aż do momentu, gdy osiągnięta zostanie miesięczna norma czasu pracy.
|
|