Firmy

Nawigacja:  Moduł Główny > Menu główne > Dane podstawowe >

Firmy

Poprzednia stronaPowrót do strony startowejNastępna strona
Pokaż/ukryj rozwijany tekst

Otwiera listę firm. Listę można otworzyć na kilka sposobów:

kliknąć na ikonę: umieszczoną w zakładce Dane podstawowe w pasku narzędziowym;
z menu głównego Dane podstawowe wybrać Firmy.

Przy pomocy "paska narzędziowego list" można dodać, zmienić lub usunąć firmę.

Nie można usunąć firmy, która jest powiązana z jakimś rejestrem (samochodem, kierowcą, zleceniem itp.). Najpierw należy usunąć te powiązania (usunąć samochód, kierowcę itp.).

 

Na wszystkich listach można zaznaczyć więcej niż jedną pozycję:

Zaznaczanie jest pokazane na przykładzie listy tarcz tacho/dni z karty kierowcy. Działa tak samo na wszystkich pozostałych listach.

 

Zaznaczenie pozycji Od - Do

1.Kliknąć na pierwszą pozycję od na liście (poz.1 - rys. poniżej).
2.Nacisnąć i trzymając klawisz kliknąć na pozycji do na liście (poz.2).
3.Zależnie od potrzeb (edycji czy usuwania) nacisnąć na ikonę: lub (patrz: "Pasek narzędziowy list").
kliknij aby powiększyć / zmniejszyć obraz
Rys. Zaznaczanie pozycji na liście od - do.

Zaznaczenie dowolnych pozycji na liście

1.Kliknąć na dowolną pozycję na liście (poz.1 - rys. poniżej).
2.Nacisnąć i trzymając klawisz klikać na następnych dowolnych pozycjach na liście (poz.2).
3.Zależnie od potrzeb (edycji czy usuwania) nacisnąć na ikonę: lub (patrz: "Pasek narzędziowy list").
kliknij aby powiększyć / zmniejszyć obraz
Rys. Zaznaczanie pozycji na liście od - do.

Zaznaczenie wszystkich pozycji na liście

1.Kliknąć prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu na liście.
2.Z rozwijanego menu wybrać: Zaznacz wszystkie pozycje.
lub nacisnąć kombinację klawiszy: .
3.Zależnie od potrzeb (edycji czy usuwania) nacisnąć na ikonę: lub (patrz: "Pasek narzędziowy list")

 

 

kliknij aby rozwinąć / zwinąćDodatkowe elementy listy

Dodatkowe elementy "paska narzędziowego list":

Za pomocą przycisków: można zaimportować lub wyeksportować firmy z/do pliku xml lub csv.

Niezależnie od ustawienia filtrów eksportowane są wszystkie firmy zapisane w bazie danych programu.

 

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<root rowCount="1">
 <firma>
   <nazwa>testowa</nazwa>
   <skrot>testowa</skrot>
   <wlasciciel>Jan Kowalski</wlasciciel>
   <e_mail>testowa@mail.pl</e_mail
   <nr_gadu-gadu>2222222</nr_gadu-gadu>
   <skype>333333</skype>
   <transID>44444</transID>
   <www>www.testowafirma.pl</www>
   <nip>PL954-23-04-534</nip>
   <regon>XXX121222</regon>
   <krs>XXX2324532</krs>
   <status>dobry klient</status>
   <typ_firmy>8</typ_firmy>
   <konta>
     <konto>
       <nr_konta>235t9530tw453q02u4t03qt</nr_konta>
       <bank>Lichwiar Bank</bank>
       <waluta>PLN</waluta>
       <czy_domyslne>1</czy_domyslne>
       <aktywne>1</aktywne>
     </konto>
   </konta>
   <adresy>
     <adres>
       <ulica>księżycowa</ulica>
       <nr_domu>456</nr_domu>
       <nr_m>2w2</nr_m>
       <kod>43-300</kod>
       <miasto>Bielsko-Biała</miasto>
       <panstwo>Polska</panstwo>
       <czy_domyslny>0</czy_domyslny>
     </adres>
     <adres>
       <ulica>sloneczna</ulica>
       <nr_domu>2</nr_domu>
       <nr_m>2</nr_m>
       <kod>00-001</kod>
       <miasto>Warszawa</miasto>
       <panstwo>Polska</panstwo>
       <czy_domyslny>1</czy_domyslny>
     </adres>
   </adresy>
   <kontakty>
     <kontakt>
       <imie>Lucjan</imie>
       <nazwisko>Nowak</nazwisko>
       <e_mail>nowak@lsmailsco.pl</e_mail
       <nr_gg>q2356yw3gh</nr_gg>
       <skype>whbd3q</skype>
       <transid>325yw4</transid>
       <stanowisko>kierownik</stanowisko>
       <tel>+48 34645w5</tel>
     </kontakt>
   </kontakty>
   <telefony>
     <telefon>
       <numer>+48 q340951q</numer>
       <rodzaj>firmowy</rodzaj>
       <tel_fax>Telefon</tel_fax>
       <czy_domysl>1</czy_domysl>
     </telefon>
   </telefony>
 </firma>
</root>

Opis wybranych pól:

<firma>
   <skrot> - skrót nazwy firmy;
   <www> - adres strony internetowej firmy;
   <status> - status firmy: wartość słownikowa (po wprowadzeniu dowolnej wartości dla statusu firmy w słowniku programu można ją tutaj przywołać). Wartości domyślne: "dobry klient", "nieaktywny klient", "potencjalny klient", "zablokowany klient";

<konto>
   <bank> - nazwa banku;
   <czy_domyslne> - Czy dane konto ma mieć status domyślny: "0" - nie; "1" - tak;
   <aktywne> - Czy dane konto ma mieć status aktywne: "0" - nie; "1" - tak;

<adres>
   <nr_m> - Dane adresowe: numer mieszkania;
   <kod> - Dane adresowe: kod pocztowy;
   <czy_domyslny> - Czy dany adres ma mieć status domyślny: "0" - nie; "1" - tak;

<kontakt>
   <stanowisko> - stanowisko osoby kontaktowej: wartość słownikowa. Wartości domyślne: "asystent", "kierowca", "kierownik", "księgowy", "magazynier", "mechanik", "pracownik biurowy", "sprzedawca";

<telefon>
   <rodzaj> - rodzaj telefonu: wartość słownikowa. Wartości domyślne: "firmowy", "domowy";
   <tel_fax> - tryb pracy telefonu: "Telefon", "fax", "Telefon i fax";
   <czy_domysl> - Czy dany telefon ma mieć status domyślny: "0" - nie; "1" - tak;

 

 

Dodatkowe elementy w menu rozwijanym listy:

Podgląd powiązanych plików - wyświetla okno listy/podglądu powiązanych dokumentów/plików;

Klikając PPM na wybranym pliku/dokumencie otworzy się menu rozwijane, w którym dostępne są opcje:

Otwórz - otwarcie pliku za pomocą domyślnie ustawionego programu;
Otwórz za pomocą... - możliwość otwarcia pliku za pomocą dowolnie wybranego programu;
Kopiuj plik do... - kopiowanie pliku do wybranej lokalizacji.

 

Zmień dane dla zaznaczonych rekordów (umożliwia zmianę niektórych parametrów bez konieczności otwierania okna edycji) ->:
Grupa - przypisanie pojazdów wcześniej utworzonej grupie pojazdów;
domyślne uwagi dodatkowe;

 

Okno dodawania/edycji firmy zawiera następujące zakładki:

W zależności od zainstalowanych modułów oraz uprawnień użytkownika okno może poszerzyć się o dodatkowe pola/zakładki - opis znajduje się w pomocy dla odpowiedniego modułu.

Pola obramowane na niebiesko są to pola obowiązkowe do wypełnienia.

 

Dane ogólne

Zakładka umożliwia określenie danych ogólnych:

 

Firma - pełna nazwa firmy;
w polu obok należy określić skrót nazwy firmy - opcja wykorzystywana podczas filtrowania, a także określa nazwę katalogu, w którym są zapisywane dane (obrazy wykresówek, pliki źródłowe) z modułu TachoScan;
zaznaczyć czy firma ma mieć status Firma własna - opcja wykorzystywana podczas filtrowania;
Adres - wymagane podanie miejscowości;
Centrala lub Oddział firmy - wybór czy wprowadzona firma ma być centralą czy oddziałem. W przypadku oddziału należy zdefiniować w polu obok jakiej firmy jest to oddział;
Rodzaj firmy - lista określa zakres działalności, np. Firma ubezpieczeniowa albo Warsztat samochodowy - zaznacz jeden lub kilka rodzajów firmy;

Wartości dla tych dwóch list pobierane są ze słowników. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby za ich pomocą nadać tym listom inne, dowolne znaczenie.

 

Status firmy - domyślnie: dobry klient lub potencjalny klient (dowolne hasło dodane w "słowniku");
Waluta domyślna - domyślna waluta w jakiej będzie rozliczana dana firma. Opcja pomocna szczególnie dla posiadaczy modułów Faktur, Spedycji oraz floty;
Limit kredytowy - od wprowadzonego limitu kredytowego jest odejmowana wartość niezapłaconych faktur kontrahenta. Różnica ta jest pokazana w pierwszym oknie "dodawania zlecenia";
NIP - numer NIP;
- umożliwia sprawdzenie poprawność i ważności numeru NIP (numer VAT na stronie VIES) kontrahenta, oraz upewnienie się, że podmiot gospodarczy o podanym numerze NIP rzeczywiście istnieje;
REGON - numer REGON;
KRS - numer KRS;

 

Właściciel - właściciel dodawanej firmy;
Adres email - adres skrzynki e-mail;
Strona WWW - adres strony www;
Nr gg, Skype, TransID - numery ID wybranych komunikatorów;

 

Pole pozwala na wpisanie dowolnego tekstu.

 

 

 

 

Oddziały

 

Na listach wyświetlona jest centrala oraz wszystkie oddziały do niej należące.

 

 

 

Kontakty

 

Na zakładce wyświetlana jest lista wszystkich adresów danej firmy. Żeby dodać nowy adres, trzeba podać ulicę, numer domu i miejscowość. Jeden z adresów można ustawić jako domyślny, przez co będzie on automatycznie proponowany przez program, jeżeli dana firma zostanie wybrana na jakimś formularzu. W oknie tym można również wprowadzić adres do korespondencji wybierając w polu Rodzaj adresu -> korespondencji;

 

Na zakładce wyświetlana jest lista osób kontaktowych w danej firmie. Wystarczy podać nowe nazwisko, żeby dodać nową osobę. Jeżeli zostanie podany numer telefonu, do danej osoby będzie można wysyłać wiadomości SMS za pośrednictwem modułu Bramka SMS.

 

Na zakładce wyświetlana jest lista wszystkich numerów telefonów danej firmy. Pozycje listy Rodzaj telefonów pobierane są ze "słowników". Jeden z numerów można ustawić jako domyślny, przez co będzie on automatycznie proponowany przez program, jeżeli dana firma zostanie wybrana na jakimś formularzu.

 

 

 

 

Księgowość i Rozliczenia

 

Na zakładce wyświetlana jest lista kont bankowych danej firmy.

Przy pomocy "paska narzędziowego list" można dodać/edytować bądź usunąć wybrane konto.

W oknie dodawania/edycji konta jedno z kont można ustawić jako domyślne, przez co będzie ono automatycznie proponowane przez program w odpowiednich polach.
Każdemu z kont można ustawić status: aktywne/nieaktywne.

W polach, w których możliwy jest wybór konta bankowego będzie można filtrować konta w zależności od statusu aktywności (kliknij PPM w polu wyboru konta bankowego).

 

 

Czas rozpoczęcia nocnych godzin pracy (dla modułu rozliczenia: godziny, za które należy wypłacić dodatek z tytułu pracy w godzinach nocnych),

Pozostałe opcje aktywują się jeśli użytkownik posiada odpowiednie uprawnienia do modułu Rozliczenia (patrz: "moduł Rozliczenia -> Firmy").

 

 

 

 

 


Zobacz również:

Firmy (moduł Rozliczenia)

Firmy (moduł GBOX)

Firmy (moduł Spedycja)