Raport jest zestawieniem przychodów, kosztów oraz zysku w podanym okresie czasu. W ostatniej kolumnie przedstawiony jest zysk/km. W zależności od zaznaczonych opcji w oknie wywołania wydruku na raporcie może być pokazany wykres zmiany kosztu/km i zysku/km w czasie.
1.Z głównego menu wybrać: Manager -> Rentowność samochodu wg kilometrów. 2.W oknie wywołania raportu należy: •podać analizowany jedno lub wielomiesięczny "okres"; •zaznaczyć samochód/samochody z listy;
Zaznaczanie/odznaczanie wszystkich pozycji na liście - kliknij w polu zaznaczania/odznaczania w nagłówku listy.
Wyszukiwanie wg frazy - umożliwia filtrowanie pozycji na liście wg dowolnego tekstu - pole znajduje się poniżej nagłówka listy.
Sortowanie pozycji - kliknij na tytule nagłówka, aby posortować pozycje alfabetycznie.
|
|
•wybierać rodzaj wyświetlanego kosztu: ➢ogólny - są to koszty nie powiązane ani z pracownikiem ani z kierowcą (zawierają koszty zleceń - moduł Spedycja); ➢pracownika - są to koszty powiązane bezpośrednio z pracownikiem; ➢pojazdu - są to koszty powiązane bezpośrednio z samochodem;
W raporcie jest wyświetlana pojedyncza kolumna: Koszt - czyli, jeśli zostanie zaznaczona więcej nić jedna pozycja koszty te będą zsumowane.
|
|
•Km z modułu - wybierz z jakiego modułu mają być pobierane kilometry;
Jeśli zostanie zaznaczona więcej niż jedna opcja to program przyjmie kilometry z modułu, w którym miały najwyższą wartość.
|
|
Aby wyświetlić raport należy posługiwać się przyciskami paska narzędziowego (patrz: "Generowanie raportów").
|
|
Opcje
|
|
Wyświetla wartości liczbowe.
|
|
Wyświetla wykres przychodów i kosztów w rozbiciu miesięcznym.
Podziałka czasu na wykresie wynosi jeden miesiąc. Jeśli raport jest generowany dla jednego miesiąca to na wykresie będzie widoczny tylko jeden punkt.
|
|
|
|
|
|
Przychód:
- jeśli zlecenie jest zafakturowane: wartości z faktury,
- jeśli zlecenie nie jest zafakturowane: wartości z zakładki fracht zlecenia.
Koszt:
Jest to suma kosztów za dany okres czasu:
- pojazdu (+ naczepy) i kierowcy(ów) biorących udział w danym zleceniu,
- suma kosztów zlecenia (zakładka fracht),
- suma kosztów paliwa - powiązanych z kosztem danego zlecenia,
- jeśli zlecenie jest realizowane przez innego przewoźnika do kosztów dochodzi obcy fracht.
Jeśli koszt jest rozdzielony na zlecenia - są to miesięczne koszty utrzymaniu samochodu proporcjonalnie rozdzielone na wszystkie zlecenia realizowane przez ten pojazd występujące w tym miesiącu w zależności od ilości kilometrów wprowadzonych w zleceniu (w pierwszej kolejności brane są pod uwagę kilometry rzeczywiste ze zlecenia, a jeśli ich niema to kilometry planowane).
Zlecenia są sortowane na podstawie daty otwarcia.
Zlecenia filtrowane są na podstawie daty otwarcia.
|
|
Koszt paliwa wprowadzony w Module Paliwowym (w zakładce: Tankowanie) jest przyporządkowany kosztowi pojazdu (patrz: suma kosztów pojazdu (+ naczepy) ).
Koszt paliwa powiązany z kosztem zlecenia jest to OSOBNY koszt brany do wyliczenia raportu.
Należy zwrócić szczególną uwagę, aby koszty paliwa nie duplikowały się w programie. Tzn. jeśli koszt paliwa został wprowadzony w module paliwowym to nie należy go dodawać do innych kosztów. I na odwrót, jeśli koszt paliwa został wprowadzony jako inny koszt (np. typ kosztu: zlecenie) nie można go wprowadzać po raz drugi w module paliwowym.
Moduł Rozliczenia: Wynagrodzenie wyliczone na Przeliczeniu miesięcznej karty pracownika NIE JEST uwzględniane w kosztach pracownika (nie uwzględnia wielu czynników). Koszt wynagrodzenia (z listy płac) można dodać za pomocą rejestru kosztów różnych (patrz: "Flota -> Koszty").
Duży wpływ na wartość kosztów ma ustawienie opcji w oknie ustawień programu - patrz: "Ustawienia -> Manager".
|
|
|
|
Zobacz również:
Okno podglądu raportów (jak wydrukować i wyeksportować raport)