Otwiera listę firm. Listę można otworzyć na kilka sposobów:
•kliknąć na ikonę: 
 umieszczoną w zakładce Dane podstawowe w pasku narzędziowym;
•z menu głównego Dane podstawowe wybrać Firmy.
Przy pomocy "paska narzędziowego list" można dodać, zmienić lub usunąć firmę.
Nie można usunąć firmy, która jest powiązana z jakimś rejestrem (samochodem, kierowcą, zleceniem itp.). Najpierw należy usunąć te powiązania (usunąć samochód, kierowcę itp.). 
 | 
  
 | 
 
Na wszystkich listach można zaznaczyć więcej niż jedną pozycję: 
Zaznaczanie jest pokazane na przykładzie listy tarcz tacho/dni z karty kierowcy. Działa tak samo na wszystkich pozostałych listach. 
 | 
  
 | 
 
 
 
Zaznaczenie pozycji Od - Do 
1.Kliknąć na pierwszą pozycję od na liście (poz.1 - rys. poniżej). 2.Nacisnąć i trzymając klawisz   kliknąć na pozycji do na liście (poz.2). 3.Zależnie od potrzeb (edycji czy usuwania) nacisnąć na ikonę:   lub   (patrz: "Pasek narzędziowy list").  Rys. Zaznaczanie pozycji na liście od - do.  
Zaznaczenie dowolnych pozycji na liście 
1.Kliknąć na dowolną pozycję na liście (poz.1 - rys. poniżej). 2.Nacisnąć i trzymając klawisz   klikać na następnych dowolnych pozycjach na liście (poz.2). 3.Zależnie od potrzeb (edycji czy usuwania) nacisnąć na ikonę:   lub   (patrz: "Pasek narzędziowy list").  Rys. Zaznaczanie pozycji na liście od - do.  
Zaznaczenie wszystkich pozycji na liście 
1.Kliknąć prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu na liście. 2.Z rozwijanego menu wybrać: Zaznacz wszystkie pozycje. 
lub nacisnąć kombinację klawiszy:    . 3.Zależnie od potrzeb (edycji czy usuwania) nacisnąć na ikonę:   lub   (patrz: "Pasek narzędziowy list")  | 
  
 | 
 
 
 
 | 
  
 | 
 
Dodatkowe elementy "paska narzędziowego list": 
•Za pomocą przycisków:   i   można zaimportować lub wyeksportować firmy z/do pliku xml lub csv. 
Niezależnie od ustawienia filtrów eksportowane są wszystkie firmy zapisane w bazie danych programu. 
 | 
  
 | 
 
 
 
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> 
<root rowCount="1"> 
  <firma> 
    <nazwa>testowa</nazwa> 
    <skrot>testowa</skrot> 
    <wlasciciel>Jan Kowalski</wlasciciel> 
    <e_mail>testowa@mail.pl</e_mail 
    <nr_gadu-gadu>2222222</nr_gadu-gadu> 
    <skype>333333</skype> 
    <transID>44444</transID> 
    <www>www.testowafirma.pl</www> 
    <nip>PL954-23-04-534</nip> 
    <regon>XXX121222</regon> 
    <krs>XXX2324532</krs> 
    <status>dobry klient</status> 
    <typ_firmy>8</typ_firmy> 
    <konta> 
      <konto> 
        <nr_konta>235t9530tw453q02u4t03qt</nr_konta> 
        <bank>Lichwiar Bank</bank> 
        <waluta>PLN</waluta> 
        <czy_domyslne>1</czy_domyslne> 
        <aktywne>1</aktywne> 
      </konto> 
    </konta> 
    <adresy> 
      <adres> 
        <ulica>księżycowa</ulica> 
        <nr_domu>456</nr_domu> 
        <nr_m>2w2</nr_m> 
        <kod>43-300</kod> 
        <miasto>Bielsko-Biała</miasto> 
        <panstwo>Polska</panstwo> 
        <czy_domyslny>0</czy_domyslny> 
      </adres> 
      <adres> 
        <ulica>sloneczna</ulica> 
        <nr_domu>2</nr_domu> 
        <nr_m>2</nr_m> 
        <kod>00-001</kod> 
        <miasto>Warszawa</miasto> 
        <panstwo>Polska</panstwo> 
        <czy_domyslny>1</czy_domyslny> 
      </adres> 
    </adresy> 
    <kontakty> 
      <kontakt> 
        <imie>Lucjan</imie> 
        <nazwisko>Nowak</nazwisko> 
        <e_mail>nowak@lsmailsco.pl</e_mail 
        <nr_gg>q2356yw3gh</nr_gg> 
        <skype>whbd3q</skype> 
        <transid>325yw4</transid> 
        <stanowisko>kierownik</stanowisko> 
        <tel>+48 34645w5</tel> 
      </kontakt> 
    </kontakty> 
    <telefony> 
      <telefon> 
        <numer>+48 q340951q</numer> 
        <rodzaj>firmowy</rodzaj> 
        <tel_fax>Telefon</tel_fax> 
        <czy_domysl>1</czy_domysl> 
      </telefon> 
    </telefony> 
  </firma> 
</root> 
Opis wybranych pól: 
<firma> 
    <skrot> - skrót nazwy firmy; 
    <www> - adres strony internetowej firmy; 
    <status> - status firmy: wartość słownikowa (po wprowadzeniu dowolnej wartości dla statusu firmy w słowniku programu można ją tutaj przywołać). Wartości domyślne: "dobry klient", "nieaktywny klient", "potencjalny klient", "zablokowany klient"; 
<konto> 
    <bank> - nazwa banku; 
    <czy_domyslne> - Czy dane konto ma mieć status domyślny: "0" - nie; "1" - tak; 
    <aktywne> - Czy dane konto ma mieć status aktywne: "0" - nie; "1" - tak; 
<adres> 
    <nr_m> - Dane adresowe: numer mieszkania; 
    <kod> - Dane adresowe: kod pocztowy; 
    <czy_domyslny> - Czy dany adres ma mieć status domyślny: "0" - nie; "1" - tak; 
<kontakt> 
    <stanowisko> - stanowisko osoby kontaktowej: wartość słownikowa. Wartości domyślne: "asystent", "kierowca", "kierownik", "księgowy", "magazynier", "mechanik", "pracownik biurowy", "sprzedawca"; 
<telefon> 
    <rodzaj> - rodzaj telefonu: wartość słownikowa. Wartości domyślne: "firmowy", "domowy"; 
    <tel_fax> - tryb pracy telefonu: "Telefon", "fax", "Telefon i fax"; 
    <czy_domysl> - Czy dany telefon ma mieć status domyślny: "0" - nie; "1" - tak; 
 | 
 
 
 
  
 | 
  
 | 
 
 
 
Dodatkowe elementy w menu rozwijanym listy: 
•Podgląd powiązanych plików - wyświetla okno listy/podglądu powiązanych dokumentów/plików; 
Klikając  na wybranym pliku/dokumencie otworzy się menu rozwijane, w którym dostępne są opcje: 
•Otwórz - otwarcie pliku za pomocą domyślnie ustawionego programu; •Otwórz za pomocą... - możliwość otwarcia pliku za pomocą dowolnie wybranego programu; •Kopiuj plik do... - kopiowanie pliku do wybranej lokalizacji.  | 
  
 | 
 
 
 
•Zmień dane dla zaznaczonych rekordów (umożliwia zmianę niektórych parametrów bez konieczności otwierania okna edycji) ->: ➢Grupa - przypisanie pojazdów wcześniej utworzonej grupie pojazdów; ➢domyślne uwagi dodatkowe;  | 
  
 | 
 
Okno dodawania/edycji firmy zawiera następujące zakładki:
W zależności od zainstalowanych modułów oraz uprawnień użytkownika okno może poszerzyć się o dodatkowe pola/zakładki - opis znajduje się w pomocy dla odpowiedniego modułu. 
Pola obramowane na niebiesko są to pola obowiązkowe do wypełnienia. 
 | 
  
 | 
 
Dane ogólne 
Zakładka umożliwia określenie danych ogólnych: 
 | 
  
 | 
•Firma - pełna nazwa firmy; ➢w polu obok należy określić skrót nazwy firmy - opcja wykorzystywana podczas filtrowania, a także określa nazwę katalogu, w którym są zapisywane dane (obrazy wykresówek, pliki źródłowe) z modułu TachoScan; ➢zaznaczyć czy firma ma mieć status firma własna - opcja wykorzystywana podczas filtrowania; •Adres - wymagane podanie miejscowości; •Centrala lub Oddział firmy - wybór czy wprowadzona firma ma być centralą czy oddziałem. W przypadku oddziału należy zdefiniować w polu obok jakiej firmy jest to oddział; •Rodzaj firmy - lista określa zakres działalności, np. Firma ubezpieczeniowa albo Warsztat samochodowy - zaznacz jeden lub kilka rodzajów firmy; 
Wartości dla tych dwóch list pobierane są ze słowników. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby za ich pomocą nadać tym listom inne, dowolne znaczenie. 
 | 
  
 | 
 
 
 
•Status firmy - domyślnie: dobry klient lub potencjalny klient (dowolne hasło dodane w "słowniku"); •Waluta domyślna - domyślna waluta w jakiej będzie rozliczana dana firma. Opcja pomocna szczególnie dla posiadaczy modułów Faktur, Spedycji oraz floty; •Limit kredytowy - od wprowadzonego limitu kredytowego jest odejmowana wartość niezapłaconych faktur kontrahenta. Różnica ta jest pokazana w pierwszym oknie "dodawania zlecenia"; •NIP - numer NIP; ➢  - umożliwia sprawdzenie poprawność i ważności numeru NIP (numer VAT na stronie VIES) kontrahenta, oraz upewnienie się, że podmiot gospodarczy o podanym numerze NIP rzeczywiście istnieje; •REGON - numer REGON; •KRS - numer KRS;  | 
  
 | 
 
 
 
•Właściciel - właściciel dodawanej firmy; •Adres email - adres skrzynki e-mail; •Strona WWW - adres strony www; •Nr gg, Skype, TransID - numery ID wybranych komunikatorów;  | 
  
 | 
 
 
 
Pole pozwala na wpisanie dowolnego tekstu. 
 | 
  
 | 
 
 
 
  
 | 
  
 | 
 
 
Oddziały 
 | 
  
 | 
Na listach wyświetlona jest centrala oraz wszystkie oddziały do niej należące. 
  
 | 
  
 | 
 
 
Kontakty 
 | 
  
 | 
Na zakładce wyświetlana jest lista wszystkich adresów danej firmy. Żeby dodać nowy adres, trzeba podać ulicę, numer domu i miejscowość. Jeden z adresów można ustawić jako domyślny, przez co będzie on automatycznie proponowany przez program, jeżeli dana firma zostanie wybrana na jakimś formularzu. W oknie tym można również wprowadzić adres do korespondencji wybierając w polu Rodzaj adresu -> korespondencji; 
 | 
  
 | 
 
 
 
Na zakładce wyświetlana jest lista osób kontaktowych w danej firmie. Wystarczy podać nowe nazwisko, żeby dodać nową osobę. Jeżeli zostanie podany numer telefonu, do danej osoby będzie można wysyłać wiadomości SMS za pośrednictwem modułu Bramka SMS. 
 | 
  
 | 
 
 
 
Na zakładce wyświetlana jest lista wszystkich numerów telefonów danej firmy. Pozycje listy Rodzaj telefonów pobierane są ze "słowników". Jeden z numerów można ustawić jako domyślny, przez co będzie on automatycznie proponowany przez program, jeżeli dana firma zostanie wybrana na jakimś formularzu. 
 | 
  
 | 
 
 
 
  
 | 
  
 | 
 
 
Księgowość i Rozliczenia 
 | 
  
 | 
Na zakładce wyświetlana jest lista kont bankowych danej firmy. 
Przy pomocy "paska narzędziowego list" można dodać/edytować bądź usunąć wybrane konto. 
W oknie dodawania/edycji konta jedno z kont można ustawić jako domyślne, przez co będzie ono automatycznie proponowane przez program w odpowiednich polach. 
Każdemu z kont można ustawić status: aktywne/nieaktywne. 
W polach, w których możliwy jest wybór konta bankowego będzie można filtrować konta w zależności od statusu aktywności (kliknij  w polu wyboru konta bankowego). 
 | 
  
 | 
 
 
 
 | 
  
 | 
 
 
 
Czas rozpoczęcia nocnych godzin pracy (dla modułu rozliczenia: godziny, za które należy wypłacić dodatek z tytułu pracy w godzinach nocnych), 
Pozostałe opcje aktywują się jeśli użytkownik posiada odpowiednie uprawnienia do modułu Rozliczenia (patrz: "moduł Rozliczenia -> Firmy"). 
 | 
  
 | 
 
 
 
 | 
  
 | 
 
 
 
  
 | 
  
 | 
 
Zobacz również:
Firmy (moduł Rozliczenia)
Firmy (moduł GBOX)
Firmy (moduł Spedycja)