Raport ten jest wizualizacją graficzną trzech rodzai wykresów: prędkości obrotowej silnika, prędkości pojazdu i nacisku na pedał przyspieszenia. Dzięki załączonym opcjom wykresy można dowolnie skalować i przesuwać. Każdy z wykresów pod względem wyglądu można edytować, a także drukować.
1.Wybrać z menu głównego żądany raport. 2.Wyświetlone zostanie okno wywołania raportu, gdzie należy: •wybrać pojazd; •ustawić okres analizowanego czasu jazdy (patrz: "wprowadzanie daty"); •w zależności od potrzeb wybrać: ➢wykres obrotów silnika; ➢wykres prędkości; ➢wykres nacisku na pedał przyspieszenia; ➢wykres temperatury silnika. |
|
Wizualizacja wykresu prędkości składa się z trzech części:
Istotne elementy wykresu obrotów silnika: •(poz.1 - rys. powyżej) ustawienia wizualizacji - w wyniku kliknięcia na tej ikonie program otworzy nowe okno, w którym można zdefiniować następujące elementy: ➢rodzaj wykresu: liniowy lub powierzchnia; ➢tytuł wykresu; ➢nazwa serii; ➢kolor wykresu; ➢grubość linii wykresu; •(poz.2) - tabela zawierająca daty przekroczenia limitu prędkości obrotowej;
•właściwy wykres prędkości obrotowych silnika przedstawiający trzy wartości: ➢(poz.3) - maksymalna - najwyższa odnotowana prędkość obrotowa od momentu wysłania ostatnich współrzędnych GPS; ➢(poz.4) - średnia - średnia wyliczona prędkość obrotowa na podstawie wartości pobranych z szyny CAN od momentu wysłania ostatnich współrzędnych GPS; ➢(poz.5) - minimalna - najniższa odnotowana prędkość obrotowa od momentu wysłania ostatnich współrzędnych GPS;
|
|
Na wykresie prędkości przedstawiona jest chwilowa prędkość pojazdu w zależności od czasu. Niestandardowym elementem tego wykresu są ustawienia wizualizacji (poz.1 - rys. powyżej): •(rys. poniżej), seria: 1: red Aktywna - wyświetlanie czerwonego tła (poz.2 - rys. powyżej), Nieaktywna - wyświetlanie białego tła; •(rys. poniżej), seria: 3: green Aktywna - wyświetlanie zielonego tła (poz.3 - rys. powyżej), Nieaktywna - wyświetlanie białego tła; •(rys. poniżej), seria: 4: Prędkość Aktywna - wyświetlanie wykresu (poz.4 - rys. powyżej), Nieaktywna - brak wykresu; ➢(poz.4) Liniowy - wyświetlanie wykresu tylko w postaci linii; ➢(poz.a) Powierzchnia - wyświetlanie wykresu z wypełnioną powierzchnią wewnętrzną; ➢(poz.b) Tytuł wykresu - możliwość zmiany tytułu wykresu. Opis pozostałych przycisków paska narzędziowego znajduje się poniżej (Elementy standardowe wykresów...). |
|
Istotne elementy wykresu: •(poz.1 - rys. powyżej) ustawienia wizualizacji - w wyniku kliknięcia na tej ikonie program otworzy nowe okno, w którym można zdefiniować następujące elementy: ➢rodzaj wykresu: liniowy lub powierzchnia; ➢tytuł wykresu; ➢nazwa serii; ➢kolor wykresu; ➢grubość linii wykresu; •właściwy wykres nacisku na pedał przyspieszenia przedstawiający dwie wartości: ➢(poz.2) - maksymalna - najwyższy odnotowany nacisk na pedał przyspieszenia od momentu wysłania ostatnich współrzędnych GPS; ➢(poz.3) - średnia - średni wyliczony nacisk na pedał przyspieszenia na podstawie wartości pobranych z szyny CAN od momentu wysłania ostatnich współrzędnych GPS.
|
|
Wykres przedstawia temperaturę silnika w funkcji czasu. W oknie ustawień wizualizacji wykresu można zdefiniować następujące elementy: ➢rodzaj wykresu: liniowy lub powierzchnia; ➢tytuł wykresu; ➢nazwa serii; ➢kolor wykresu; ➢grubość linii wykresu. |
|
Zobacz również:
|
|
Okno podglądu raportów (jak wydrukować i wyeksportować raport)