Ustawienia domyślne ułatwiają wprowadzanie nowych wykresówek do programu, gdyż program może automatycznie wypełniać odpowiednie pola z góry ustalonymi wartościami.
Elementy zakładki:
Konwojent
|
|
Aby powyższe opcje spełniały swoją funkcję należy w oknie ustawień programu w zakładce: "TachoScan -> Różne" zaznaczyć opcję: Włącz obsługę konwojentów.
|
|
|
|
Data i godzina
|
|
Podczas wprowadzania tarcz program będzie wstawiał datę bieżącą.
|
|
Jeżeli opcja ta jest zaznaczona, program będzie przypisywał podaną niżej datę wprowadzanym wykresówkom.
|
|
Oznacza moment, od którego domyślnie na tarczy liczona jest doba.
Zaleca się, aby początek wykresówki ustawiać od pierwszego włożenia tarczy przez kierowcę do tachografu lub od godziny rozpoczęcia wpisów manualnych (na odwrocie wykresówki).
|
|
|
|
|
|
Tarcza
Pola te dotyczą sposobu rejestracji zdarzeń przez różne modele tachografów. Program będzie przyjmował nowo skanowane / pobierane tarcze jako takiego typu, jaki jest tutaj ustawiony.
|
|
Standardowa - dotyczy większości stosowanych tachografów.
Cienki wykres - służy do poprawy analizy tarcz na których linia zdarzeń jest cieńsza od normalnej (jest to zależne od modelu tachografu). Jeżeli tarcza jest źle zanalizowana, można spróbować zaznaczyć to pole, aby poprawić jakość analizy.
Wykres schodkowy - dotyczy tachografów w których linia przedstawiająca rodzaje aktywności kierowcy rysowana jest na innym poziomie dla każdego rodzaju aktywności, np. dla jazdy jest pogrubiona.
opcja Pseudoschodkowy - poprawia analizę niestandardowych tarcz z wykresem schodkowym.
|
|
Wybranie tej opcji na szczegółową powoduje, że analiza charakteryzuje się innym odczytem kilometrów i dokładniejszym odczytem zdarzeń, tak że odnajdywane są nawet bardzo krótkie zdarzenia (od 1 minuty) i nie są one odrzucane automatycznie, a tylko w wypadku odpowiednich ustawień analizy. Ma to też pewne wady: czasami niedokładności powstałe w procesie skanowania są zaznaczane jako zdarzenia. Kilometry są odnajdywane dla całej tarczy, a nie dla poszczególnych zdarzeń. Taki odczyt kilometrów powoduje jednak pewne niedokładności przy obliczaniu ilości kilometrów dla tras. Dodatkowo, lista zdarzeń nie zawiera kolumn Km oraz Km/h, ponieważ ilość kilometrów i średnia prędkość liczona jest dla całej tarczy, a nie dla poszczególnych zdarzeń.
|
|
Opcje standardowy, schodkowy i cała tarcza pozwalają wybrać szerokość przycinania obrazów skanowanych tarcz.
|
|
Można tutaj wybrać, czy program ma traktować skanowane tarcze jako pochodzące z ciężarówki, czy z autobusów. Rozróżnienie to jest istotne, gdyż autobusy mogą jechać szybciej niż samochody ciężarowe oraz dotyczą ich inne ograniczenia prędkości - np. wykroczeniem będzie osiągnięcie prędkości powyżej 140 km/h, a nie 85 km/h. Dostosowany jest do tego odczyt kilometrów na tarczy.
|
|
|
|