Raport przedstawia, w zależności od dokonanego wcześniej wyboru grupy elementów, zestawienie przychodów i kosztów zleceń w wybranym okresie czasu. Na podstawie powyższych danych liczony jest zysk i rentowność.
1.Z głównego menu wybrać: Manager -> Rentowność zleceń. 2.W oknie wywołania raportu należy: •wybierz analizowany "okres"; •Samochód, Zleceniodawca, Spedytor lub Wszystkie - zaznaczyć odpowiedni filtr; •Status zlecenia - zaznaczyć odpowiedni filtr;
Zaznaczanie/odznaczanie wszystkich pozycji na liście - kliknij w polu zaznaczania/odznaczania w nagłówku listy.
Wyszukiwanie wg frazy - umożliwia filtrowanie pozycji na liście wg dowolnego tekstu - pole znajduje się poniżej nagłówka listy.
Sortowanie pozycji - kliknij na tytule nagłówka, aby posortować pozycje alfabetycznie.
|
|
•Ilość kierowców, Rodzaj transportu - zaznaczyć odpowiedni filtr. Aby wyświetlić raport należy posługiwać się przyciskami paska narzędziowego (więcej w temacie: "Generowanie raportów" w instrukcji programu 4Trans).
|
|
Opcje
|
|
W wyniku zaznaczenia tej opcji w raporcie do wyliczenia kosztów brane są tylko wartości kosztów wprowadzone w oknie dodawania/edycji zlecenia.
|
|
Po zaznaczeniu tej opcji w raporcie będą uwzględniane tylko elementy należące do "aktywnej firmy".
|
|
Wyświetla wartości liczbowe.
|
|
Wyświetla wykres przychodu/kosztu danego elementu.
|
|
|
|
Przychód:
- jeśli zlecenie jest zafakturowane: wartości z faktury,
- jeśli zlecenie nie jest zafakturowane: wartości z zakładki fracht zlecenia.
Koszt:
Jest to suma kosztów za dany okres czasu:
- pojazdu (+ naczepy) i kierowcy(ów) biorących udział w danym zleceniu,
- suma kosztów zlecenia (zakładka fracht),
- suma kosztów paliwa - powiązanych z kosztem danego zlecenia,
- jeśli zlecenie jest realizowane przez innego przewoźnika do kosztów dochodzi obcy fracht.
Jeśli koszt jest rozdzielony na zlecenia - są to miesięczne koszty utrzymaniu samochodu proporcjonalnie rozdzielone na wszystkie zlecenia realizowane przez ten pojazd występujące w tym miesiącu w zależności od ilości kilometrów wprowadzonych w zleceniu (w pierwszej kolejności brane są pod uwagę kilometry rzeczywiste ze zlecenia, a jeśli ich niema to kilometry planowane).
Zlecenia są sortowane na podstawie daty otwarcia.
Zlecenia filtrowane są na podstawie daty otwarcia.
|
|
Koszt paliwa wprowadzony w Module Paliwowym (w zakładce: Tankowanie) jest przyporządkowany kosztowi pojazdu (patrz: suma kosztów pojazdu (+ naczepy) ).
Koszt paliwa powiązany z kosztem zlecenia jest to OSOBNY koszt brany do wyliczenia raportu.
Należy zwrócić szczególną uwagę, aby koszty paliwa nie duplikowały się w programie. Tzn. jeśli koszt paliwa został wprowadzony w module paliwowym to nie należy go dodawać do innych kosztów. I na odwrót, jeśli koszt paliwa został wprowadzony jako inny koszt (np. typ kosztu: zlecenie) nie można go wprowadzać po raz drugi w module paliwowym.
Moduł Rozliczenia: Wynagrodzenie wyliczone na Przeliczeniu miesięcznej karty pracownika NIE JEST uwzględniane w kosztach pracownika (nie uwzględnia wielu czynników). Koszt wynagrodzenia (z listy płac) można dodać za pomocą rejestru kosztów różnych (patrz: "Flota -> Koszty").
Duży wpływ na wartość kosztów ma ustawienie opcji w oknie ustawień programu - patrz: "Ustawienia -> Manager".
|
|
|
|
Zobacz również:
Okno podglądu raportów (jak wydrukować i wyeksportować raport)
Flota (rejestr kosztów)
Okno dodawania/edycji delegacji (koszty podróży służbowych)
Okno dodawania/edycji zlecenia (przychody i koszty ze zleceń)