Raport jest zestawieniem przychodów, kosztów i zysków narastająco wybranego samochodu. Narastająco tzn. że w każdym kolejnym miesiącu poszczególne wartości z poprzednich miesięcy są sukcesywnie do siebie dodawane. Okres czasu w jakim są wyświetlane dane rozpoczyna się od miesiąca, w którym po raz pierwszy wprowadzono dane mające związek z kosztami lub przychodami, a kończy na bieżącej dacie.
1.Z głównego menu wybrać: Manager -> Rentowność samochodu narastająco. 2.W oknie wywołania raportu należy: •zaznaczyć pojazd/pojazdy z listy. 
Zaznaczanie/odznaczanie wszystkich pozycji na liście - kliknij  w polu zaznaczania/odznaczania w nagłówku listy. 
Wyszukiwanie wg frazy - umożliwia filtrowanie pozycji na liście wg dowolnego tekstu - pole znajduje się poniżej nagłówka listy. 
Sortowanie pozycji - kliknij na tytule nagłówka, aby posortować pozycje alfabetycznie. 
 | 
  
 | 
 
 
 
•dodatkowo można zaznaczyć: Koszty tylko ze zleceń. Aby wyświetlić raport należy posługiwać się przyciskami paska narzędziowego (więcej w temacie: "Generowanie raportów" w instrukcji programu 4Trans). 
 | 
  
 | 
 
Przychód: 
- jeśli zlecenie jest zafakturowane: wartości z faktury, 
- jeśli zlecenie nie jest zafakturowane: wartości z zakładki fracht zlecenia. 
Koszt: 
Jest to suma kosztów za dany okres czasu: 
- pojazdu (+ naczepy) i kierowcy(ów) biorących udział w danym zleceniu, 
- suma kosztów zlecenia (zakładka fracht), 
- suma kosztów paliwa - powiązanych z kosztem danego zlecenia, 
- jeśli zlecenie jest realizowane przez innego przewoźnika do kosztów dochodzi obcy fracht. 
Jeśli koszt jest rozdzielony na zlecenia - są to miesięczne koszty utrzymaniu samochodu proporcjonalnie rozdzielone na wszystkie zlecenia realizowane przez ten pojazd występujące w tym miesiącu w zależności od ilości kilometrów wprowadzonych w zleceniu (w pierwszej kolejności brane są pod uwagę kilometry rzeczywiste ze zlecenia, a jeśli ich niema to kilometry planowane). 
Zlecenia są sortowane na podstawie daty otwarcia. 
  
Zlecenia filtrowane są na podstawie daty otwarcia. 
 | 
  
 | 
 
 
 
Koszt paliwa wprowadzony w Module Paliwowym (w zakładce: Tankowanie) jest przyporządkowany kosztowi pojazdu (patrz: suma kosztów pojazdu (+ naczepy) ). 
Koszt paliwa powiązany z kosztem zlecenia jest to OSOBNY koszt brany do wyliczenia raportu. 
Należy zwrócić szczególną uwagę, aby koszty paliwa nie duplikowały się w programie. Tzn. jeśli koszt paliwa został wprowadzony w module paliwowym to nie należy go dodawać do innych kosztów. I na odwrót, jeśli koszt paliwa został wprowadzony jako inny koszt (np. typ kosztu: zlecenie) nie można go wprowadzać po raz drugi w module paliwowym. 
Moduł Rozliczenia: Wynagrodzenie wyliczone na Przeliczeniu miesięcznej karty pracownika NIE JEST uwzględniane w kosztach pracownika (nie uwzględnia wielu czynników). Koszt wynagrodzenia (z listy płac) można dodać za pomocą rejestru kosztów różnych (patrz: "Flota -> Koszty"). 
Duży wpływ na wartość kosztów ma ustawienie opcji w oknie ustawień programu - patrz: "Ustawienia -> Manager". 
 | 
  
 | 
 
 
 
 | 
  
 | 
 
Zobacz również:
Okno podglądu raportów (jak wydrukować i wyeksportować raport)
Flota (rejestr kosztów)
Okno dodawania/edycji delegacji (koszty podróży służbowych)
Okno dodawania/edycji zlecenia (przychody i koszty ze zleceń)