Raport jest podzielony na kilka części. W pierwszej części wyświetlana jest lista naruszeń kierowcy wraz z poziomem przewinienia. Poziom naruszenia (NMW, PN, BPN oraz NN) jest wyświetlany zgodnie z rozporządzeniem UE 2016/40. W kolejnej części raport jest podzielony na sekcje równoznaczne z kolejnymi tygodniami. W ramach każdej sekcji wyświetlony jest czas jazdy tygodniowej oraz dwutygodniowej (za tydzień bieżący i poprzedni) z uwagami na temat ewentualnego przekroczenia normy oraz czas jazdy przysługujący w tygodniu kolejnym. Poniżej wyświetlone są informacje na temat odpoczynków tygodniowych: moment wykorzystania i czas trwania odpoczynku, ewentualne skrócenie i kompensata, następnie ilość dób pomiędzy poprzednim i bieżącym odpoczynkiem tygodniowym.
W obrębie danego tygodnia dla każdej doby przedstawiona jest kontrola czasu jazdy dziennej, maksymalny czas odpoczynku oraz wykorzystany czas odpoczynku dziennego przez wybranego kierowcę. Dodatkowo wypisane są uwagi dotyczące tych czasów, stwierdzające zgodność z Rozporządzeniem Rady (EWG) nr 3820/85 lub Rozporządzeniem (WE) nr 561. Podział na doby następuje wedle wskazań ustaw.
W dalszej części w zależności od ustawień będzie wyświetlany w każdej sekcji wykres tygodniowy oraz zatwierdzone i zapisane opisy naruszeń.
1.Wybrać z menu głównego żądany raport: 2.Wyświetlone zostanie okno wywołania raportu (rys. poniżej), gdzie należy podać:  Rys. Okno przygotowania raportu.
•kierowcę lub: ▪"grupę pracowników"; •"okres" analizowanego czasu pracy, •Taryfikator - pole wyboru kraju, na podstawie którego będzie wybrany taryfikator naliczania kwot kar; |
|
Opcje
|
|
wykazuj listę naruszeń
W wyniku zaznaczenia tej opcji na pierwszych stronach raportu będzie wyświetlona skrócona lista naruszeń kierowcy.
generuj ocenę ryzyka
Na ostatniej stronie raportu zostanie wyświetlony formularz Oceny ryzyka w zakresie występowań naruszeń.
Formularz jest utworzony na podstawie: "Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 15 kwietnia 2010 r. w sprawie systemu ryzyka podmiotów wykonujących przewóz drogowy w zakresie występowania naruszeń dotyczących czasu prowadzenia pojazdu, obowiązkowych przerw i czasów odpoczynków kierowców".
Program nie generuje wszystkich naruszeń, tylko te wynikające z czasu jazdy kierowcy i innych zdarzeń. Na współczynnik mają wpływ również inne naruszenia, które nie są wykazywane w programie.
Obliczony wynik "Oceny ryzyka" ma charakter ostrzegawczy.
|
|
generuj wykresy tygodniowe
Po zaznaczeniu tej opcji na końcu każdej sekcji tygodnia będzie pokazany tzw. Wykres tygodniowy czasu jazdy kierowcy,
(oznaczenie symboli na wykresie jest takie samo jak na "wizualizacji tygodniowej"):
•Kolor - w wyniku zaznaczenia tej opcji niektóre elementy raportu będą przedstawione w kilku podstawowych kolorach, w przeciwnym wypadku będzie przedstawiony w odcieniach szarości; •Legenda - po zaznaczeniu tej opcji w końcowej sekcji raportu przedstawiona zostanie legenda do wykresu tygodniowego; generuj opisy tygodni
Zaznaczenie tej opcji spowoduje, że do każdej sekcji tygodnia będzie dołączany opis naruszeń, który jest generowany w raporcie "[114] Naruszenia kierowcy wg ITD".
dodaj adnotacje z powiązanych tarcz
Zaznaczenie tej opcji spowoduje to, że na raporcie zostanie wyświetlona adnotacja (o ile została napisana) tarczy powiązanej z naruszeniem.
pokazuj wykaz naruszeń z taryfikatora
Poniżej listy naruszeń program dodaje opis naruszeń z taryfikatora dla kierowców i dla przedsiębiorstw.
raport dla każdego kierowcy osobno
Dla każdego kierowcy osobno raport zostanie wyświetlony w nowej zakładce.
|
|
|
|
Aby wyświetlić raport należy posługiwać się przyciskami paska narzędziowego (więcej w temacie: "Generowanie raportów" w instrukcji programu 4Trans).
Zobacz również:
Okno podglądu raportów (jak wydrukować i wyeksportować raport)
[114] Naruszenia kierowcy wg ITD