Rejestr podatków

Nawigacja:  Moduł Flota > Menu główne > Flota > Rejestry >

Rejestr podatków

Poprzednia stronaPowrót do strony startowejNastępna strona
Pokaż/ukryj rozwijany tekst

 Rejestr podatków umożliwia gromadzenie oraz przeglądanie informacji o zapłaconych i planowanych do zapłaty podatkach.

Aby otworzyć listę należy z menu głównego Flota wybrać Rejestr podatków.

Na wszystkich listach można zaznaczyć więcej niż jedną pozycję:

Zaznaczanie jest pokazane na przykładzie listy tarcz tacho/dni z karty kierowcy. Działa tak samo na wszystkich pozostałych listach.

 

Zaznaczenie pozycji Od - Do

1.Kliknąć na pierwszą pozycję od na liście (poz.1 - rys. poniżej).
2.Nacisnąć i trzymając klawisz kliknąć na pozycji do na liście (poz.2).
3.Zależnie od potrzeb (edycji czy usuwania) nacisnąć na ikonę: lub (patrz: "Pasek narzędziowy list").
kliknij aby powiększyć / zmniejszyć obraz
Rys. Zaznaczanie pozycji na liście od - do.

Zaznaczenie dowolnych pozycji na liście

1.Kliknąć na dowolną pozycję na liście (poz.1 - rys. poniżej).
2.Nacisnąć i trzymając klawisz klikać na następnych dowolnych pozycjach na liście (poz.2).
3.Zależnie od potrzeb (edycji czy usuwania) nacisnąć na ikonę: lub (patrz: "Pasek narzędziowy list").
kliknij aby powiększyć / zmniejszyć obraz
Rys. Zaznaczanie pozycji na liście od - do.

Zaznaczenie wszystkich pozycji na liście

1.Kliknąć prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu na liście.
2.Z rozwijanego menu wybrać: Zaznacz wszystkie pozycje.
lub nacisnąć kombinację klawiszy: .
3.Zależnie od potrzeb (edycji czy usuwania) nacisnąć na ikonę: lub (patrz: "Pasek narzędziowy list")

 

 

Przy pomocy "paska narzędziowego list" można dodać, zmienić lub usunąć pozycje z listy.

 

Okno dodawania/edycji podatków:

Pola obramowane na niebiesko są to pola obowiązkowe do wypełnienia.

 

Dane podstawowe

 

Dane rejestrowanego podatku.

 

 

Płatności

 

W zakładce płatności można wprowadzić przy pomocy "paska narzędziowego list" kwotę (lub kilka kwot w formie rat) jaka jest do zapłacenia.

Można to zrobić ręcznie lub skorzystać z automatycznej funkcji uproszczonego dodawania rat (rys. poniżej). Wystarczy wybrać ilość rat i kliknąć na przycisk: .

kliknij aby powiększyć / zmniejszyć obraz
Rys. Płatność.

Każdy termin płatności można automatycznie umieścić w "terminarzu" zaznaczając wcześniej opcję: Dodaj terminy poszczególnych płatności do terminarza (rys. powyżej).

 

 

Zapłaty w rejestrze programu można dokonać na dwa sposoby:

1.Otwierając do edycji pozycję płatności i po zaznaczeniu opcji: zapłacono wybrać datę.
2.Zaznaczyć jedną lub kilka pozycji płatności, a następnie kliknąć na przycisk: lub z rozwijanego menu (kliknij PPM) wybrać: Zapłać - data płatności będzie ustawiona na dzień bieżący.

 

 

 

 

Koszty

 

Okno dodawania/edycji kosztu netto lub brutto (w zależności od ustawień - patrz: "Ustawienia -> Ustawienia kosztów") składa się z następujących elementów:

W zależności od potrzeb w polu Koszt (poz.1 - rys. poniżej) należy wprowadzić kwotę netto. Po uzupełnieniu stawki VAT program wyliczy Kwotę VAT. Niezależnie od rodzaju (netto, brutto) wprowadzonej kwoty (poz.1) w polu Koszt (poz.a) zawsze będzie wyliczana i pokazywana kwota netto.

W przypadku wprowadzenia kwoty w walucie innej niż domyślna program poszerzy okno o dodatkowe pola: Kurs na PLN (waluta domyślna), Kurs z dnia, przycisk (Pobierz waluty z NBP) i Tabela. Niezależnie od wybranej waluty dla Kwoty (poz.1 - rys. poniżej) w polu Koszt (poz.a) zawsze będzie wstawiona kwota w walucie domyślnej (po odpowiednim uzupełnieniu kursu).

Do wprowadzonej kwoty można przypisać odpowiedni typ dokumentu. Domyślnie dostępne są dwa typy dokumentów (poz.2): FakturaRachunek.

Moduł FAKTURY:

Po wybraniu Typu dokumentu -> Faktura (poz. 2 - rys. poniżej) można wybrać w polu: Numer dokumentu fakturę (jeśli została wcześniej wprowadzona) lub za pomocą przycisku dodać nową fakturę. Po dokonaniu wyboru odpowiednich pozycji w polu: Numer pozycji na dokumencie program automatycznie zsumuje i wstawi kwoty do odpowiednich pól w kosztach.

 

kliknij aby powiększyć / zmniejszyć obraz
Rys. Rozwinięte okno dodawania kosztu.

Moduł FAKTURY:

Aby uniknąć pomyłek podczas dodawania kosztów z faktur wprowadzony jest mechanizm zabezpieczający przed ponownym wybraniem tej samej pozycji faktury (raz wybrana pozycja z faktury w kosztach jest później niedostępna).

Jeśli z jakiś przyczyn zachodzi potrzeba powtórnego przypisania tej samej pozycji faktury do innego kosztu można to zrobić, w tym celu należy kliknąć PPM na liście pozycji (rys. poniżej), a następnie z rozwijanego menu wybrać Wyłącz mechanizm sprawdzania pozycji faktur.

NIE ZALECA SIĘ UŻYWANIA TEJ OPCJI !!!

 

kliknij aby powiększyć / zmniejszyć obraz
Rys. Wyłączanie mechanizmu sprawdzania pozycji faktur.

 

W polu Powiązania można zmienić przypisanie kosztu. Zgodnie z rysunkiem poniżej koszt można przypisać ogólnie do dowolnej firmy, na wszystkie samochody dowolnej firmy, na wybrany samochód, na wszystkich pracowników dowolnej firmy, na wybranego pracownika lub w przypadku posiadania modułu Spedycja na dowolne zlecenie.

kliknij aby powiększyć / zmniejszyć obraz
Rys. Rozwinięte okno powiązania.

 

Pole to umożliwia wprowadzenie danych ewidencyjnych, które, oprócz tego okna, będą widoczne tylko na liście kosztów.