FAQ (Najczęściej Zadawane Pytania)

Nawigacja:  »Brak rozdziału powyżej tego poziomu«

FAQ (Najczęściej Zadawane Pytania)

Poprzednia stronaPowrót do strony startowejNastępna strona
Pokaż/ukryj rozwijany tekst

W celu uzyskania odpowiedzi proszę nacisnąć na symbol: obok pytania lub w dowolne miejsce pytania.

Aby "zwinąć" odpowiedź naciśnij symbol: lub ponownie w dowolne miejsce pytania.

 

kliknij aby rozwinąć / zwinąćDlaczego ten program tak długo się uruchamia?

Szybkość z jaką program 4Trans się uruchamia jest uzależniona od wielu czynników, są to m. in.:

wydajność komputera, na którym jest zainstalowany serwer programu 4Trans (patrz: "Wymagania minimalne"),
wydajność komputera, na którym jest zainstalowany klient programu 4Trans - (patrz: "Wymagania minimalne"),
obciążenie sieci komputerowej, czas dostępu itp.,
ilość uruchamianych modułów - (patrz: "szablony uprawnień").

 

kliknij aby rozwinąć / zwinąćNa stanowisku w trakcie uruchamiania programu wyświetla się komunikat: "Błąd klucza". Klucz sprzętowy jest wpięty do serwera.

Niestety, samo wpięcie klucza do komputera nie gwarantuje nam poprawnej pracy. Aby usunąć ten błąd konieczne jest:

poprawne zainstalowanie menager'a licencji HASP - (patrz: "Instalacja HASP Menager'a").
poprawnie ustawienie opcji klucza (patrz: "Logowanie zaawansowane").
jeśli jest włączona zapora internetowa na komputerze-serwerze należy ją poprawnie skonfigurować (patrz: "Konfiguracja zapory dla Windows® XP SP-3").

 

kliknij aby rozwinąć / zwinąćNie działa pobieranie danych za pomocą kabla Tacho-USB.
1.Należy prześledzić i postępować zgodnie z instrukcją pobierania danych (patrz instrukcja: "Z tachografu cyfrowego -> Przebieg pobierania danych").
2.Należy sprawdzić czy w ustawieniach programu został poprawnie wybrany port COM (patrz instrukcja: "Instalacja urządzeń -> Kabel Tacho-USB").
3.Należy sprawdzić czy jest zainstalowana aplikacja do telefonów komórkowych:
Sony Ericsson PC Suite for Smartphones,
Sony Ericsson Symbian 9 Drivers,

na komputerze, który pobiera dane bezpośrednio z tachografu poprzez kabel Tacho-USB. Powodem jest blokowanie portów COM. Samo wyłączenie aplikacji do SE nie daje żadnych rezultatów. Należy usunąć aplikację z auto-startu systemu Windows® aby była możliwość komunikacji z portem COM.

 

kliknij aby rozwinąć / zwinąćW jaki sposób odinstalować serwer programu 4Trans ?

Aby odinstalować serwer programu należy skontaktować się z "serwisem" producenta.

 

kliknij aby rozwinąć / zwinąćW jaki sposób można dokonać aktywacji programu?

Temat opisujący sposób aktywacji programu jest szeroko opisany w temacie: "Aktywacja programu".

 

kliknij aby rozwinąć / zwinąćJak przenieść program na inny komputer?

Szczegółowy opis zawarty jest w temacie: "Przeniesienie programu na inny komputer".

 

kliknij aby rozwinąć / zwinąćPodczas aktualizacji programu wystąpił błąd, jakie są przyczyny niepowodzenia aktualizacji?

Opis przyczyn oraz rozwiązania niepowodzenia aktualizacji opisany jest w temacie: "Niepowodzenie aktualizacji - przyczyny i rozwiązanie".