Naruszenia - Tolerancje

Nawigacja:  Moduł TachoScan > Menu główne > Dane podstawowe > Ustawienia > TachoScan >

Naruszenia - Tolerancje

Poprzednia stronaPowrót do strony startowejNastępna strona
Pokaż/ukryj rozwijany tekst

Aby zmienić ustawienia tolerancji czasowych należy mieć włączone uprawnienia: do zmiany ustawień tolerancji dla modułu TachoScan - skontaktuj się z Administratorem lub Informatykiem w swojej firmie.

 

Elementy zakładki:

Tolerancje czasowe w raportach

 

Suma dziennego czasu jazdy może być dłuższa od maksymalnej o podaną tu ilość minut i program nie potraktuje tego jako zbyt długą jazdę.

 

Suma dziennego odpoczynku może być krótsza od wymaganej o podaną tu ilość minut i program nie potraktuje tego jako zbyt małą ilość odpoczynku dziennego. Tolerancja ta jest przydatna np. gdy łączyły się dwie doby w 1 długą, bo brakło np. 5 minut.

 

Przy składaniu odpoczynku dobowego z 2, 3 odpoczynków, z których jeden musi mieć przynajmniej 8h, a pozostałe przynajmniej 1h (AETR), tyczy się tych ostatnich - o tyle minut mogą być krótsze niż rzeczona 1h.

 

Limit czasu jazdy nieprzerwanej, wynoszący 4,5h, może być przedłużony o podaną tu ilość minut i program nie wykaże wykroczenia.

 

Przerwa w jeździe ciągłej może być o podaną tu ilość minut krótsza niż zadane 45min i program nie wykaże wykroczenia. Tolerancja ta musi być co najmniej 3 razy większa niż tolerancja przerwy 15-minutowej.

 

Przerwa 30-minutowa może być krótsza o podaną tu ilość minut, w sytuacji gdy przerwa 45 minut podzielona jest na 2 etapy - szczególnie dla kontroli wg rozporządzenia (WE) nr 561.

 

Przerwa 15-minutowa może być krótsza o podaną tu ilość minut, w sytuacji gdy przerwa 45 minut podzielona jest na etapy.

 

 

 

 

Załoga kilkuosobowa

 

opcja zaznaczona - program przy weryfikacji załogi kilkuosobowej analizuje tylko zdarzenia jazdy, załoga kilkuosobowa jest analizowana zgodnie z art. 4 pkt o) (Rozporządzanie 561/2006);

opcja niezaznaczona - program przy weryfikacji załogi kilkuosobowej analizuje zdarzenia jazdy, innej pracy i dyspozycyjności, załoga kilkuosobowa jest analizowana zgodnie z art. 4 pkt o) (Rozporządzanie 561/2006).

 

Ignorowanie krótkich zdarzeń niezespołowych - opcja istotna dla odczytów z karty, gdzie występują krótkie zdarzenia niezespołowe podczas zmieniania kart przez kierowców.

 

Aby rozpocząć cykl jazdy zespołowej drugi kierowca musi się dosiąść do samochodu w ciągu maksymalnie jednej godziny. Należy wybrać od jakich czynności będzie rozpoczęte mierzenie czasu:

pierwszego dowolnego zdarzenia w dziennym okresie prowadzenia pojazdu;
pierwszego zdarzenia jazdy w dziennym okresie prowadzenia pojazdu;