• | W oknie uzupełniania danych ("Dodaj wolne") zaszły następujące zmiany: |
➢ | usunięto sekcję: "Na wydruku zaświadczenia wg 561 zaznacz pole:", |
➢ | zamieniono opcję: "miał dzień wolny" na "był nieobecny lub odpoczywał", |
➢ | dodano opcję: "był dyspozycyjny", |
➢ | dodano pole: "Data wystawienia", |
➢ | dodano pole: "Pracuje w przedsiębiorstwie od:", |
➢ | zakres czynności innej pracy domyślnie ustawia się od 7:00 do 15:00, |
• | usunięto raporty (odpowiednie raporty będzie można drukować z okna "Dodaj wolne"): |
➢ | Świadectwo działalności, |
➢ | Zaświadczenia o dniach wolnych, |
➢ | Zaświadczenie w sprawie dni wolnych, |
| Brak zaświadczenia lub zaświadczenie w starym formacie będzie traktowane jako naruszenie i wiąże się z nałożeniem kary lub mandatu. |
|
|
| Jeśli kierowca ma do odebrania część odpoczynku tygodniowego to odpoczynki powyżej 24 godzin (zarówno skrócone, jak i regularne) są zamieniane na odpoczynek skrócony i rekompensatę przy zachowaniu zasady, ze w okresie 2 tygodni kierowca musi mieć co najmniej jeden odpoczynek skrócony i jeden regularny. Jeśli taki skrócony w celu rekompensaty odpoczynek pozostanie potem nieoddany, to program przystąpi do sprawdzenia, które skrócenie jest mniejszym naruszeniem. W końcowym etapie program wybierze wersję, która generuje mniejszą karę. |
|
|
| w przypadku, gdy w takim dniu miały miejsce powyżej wymienione odpoczynki dzienne (pow. 9h) to zostaną one uznane przez program jako jeden regularny odpoczynek dzienny dzielony (min. 3h + min. 9h).
Szczegółowy opis jest umieszczony w dziale: "Interpretacje szczególnych przypadków -> Dzień z dwoma odpoczynkami dziennymi". |
Wyjątkiem dla tej interpretacji jest przypadek dnia, gdzie w okresie 24 godzinnym występują dwa regularne odpoczynki dzienne.
|
|
• | (od wersji 3.3.4) w oknie edycji danych z tarcz tacho / dni z karty kierowcy dodano możliwość cofania ostatniej operacji wykonanej na zdarzeniach, |
• | "pomijaj czynności poza wybranym okresem (kontrola drogowa)", |
• | "nie analizuj braku danych na początku okresu jako odpoczynek", |
• | "analizuj odpoczynek tygodniowy od pełnych tygodni (od poniedziałku do niedzieli)", |
• | "nie wymuszaj odpoczynku tygodniowego w każdym tygodniu (tylko 561)", |
|
|
• | (od wersji 3.3.3) dodano możliwość pobierania danych z urządzeń TachoReader Mobile i Combo poprzez zdalny pulpit na serwerach Windows®,
Pracując na programie <%PNAME%> poprzez zdalny pulpit można udostępnić "Dysk wymienny" urządzeń TachoReader dla serwera. Tak udostępniony dysk należy zmapować jako dysk sieciowy. Z kolei, z tak zmapowanego dysku można pobierać dane do programu <%PNAME%>. |
• | (od wersji 3.3.3) w zakładce: "Dane podstawowe" podglądu dziennego tarczy tacho po wybraniu polecenia: "Drugi samochód" na kolejnej tarczy tacho wybierany jest domyślnie ten sam kierowca wybrany wcześniej na pierwszej tarczy. |
• | (od wersji 3.3.3) usunięto w całym programie <%PNAME%> obsługę urządzenia "Qualcomm", |
• | (od wersji 3.3.2) przetłumaczono komunikaty błędów generowane przez czytnik kart kierowców na język polski, |
• | (od wersji 3.3.2) w oknie widoku dziennego tarczy tacho data sugerowana po naciśnięciu przycisku "W" uwzględnia "ustawienia domyślne", |
• | generalna przebudowa okna - utworzenie dwóch przejrzystych i wygodnych w obsłudze zakładek, |
• | dodanie nowej funkcji: "Wystawianie zaświadczeń za okresy bez zapisów w całym roku", |
• | dodano możliwość wybierania dowolnych godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy, |
• | dla opcji: "prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania rozporządzenia 562/2006 lub AETR" dodano możliwość wstawiania czynności innej pracy, |
• | dodano ikonę edycji kierowcy, |
• | dodano druk zaświadczenia polsko-niemieckiego, |
|
|
• | dodano nowe polecenie: "Dodaj wolne w całym roku", |
• | dodano wizualizację dni wolnych, którym nie wystawiono zaświadczenia, |
• | podczas wstawiania dni wolnych program domyślnie wyświetli godzinę zakończenia ostatniego zdarzenia jazdy poprzedzającego okres "nie prowadzenia pojazdu" oraz godzinę rozpoczęcia pierwszego zdarzenia jazdy kończącego ten okres, |
|
|
• | (od wersji 3.3.2) dodano pole sumy wszystkich zdarzeń zaznaczonego obszaru, |
• | dodano symbole czynności na wykresie, |
• | dodano opcje: "Ustaw początek" i "Ustaw koniec" - przy pomocy tych poleceń można w dowolnym miejscu wykresu ustawić odpowiednio początek i koniec zaznaczenia, |
• | dodano wizualizację graficzną naruszeń, |
|
|
Raport, w zależności od wybranych opcji może być poszerzony o:
➢ | pole podpisu kierowcy poniżej naruszeń |
|
|
• | Na widoku dziennym tarczy tacho i dnia z karty kierowcy naruszenia będą wyświetlane po wygenerowaniu raportu "Naruszenia kierowcy wg ITD" zawierającego w analizowanym okresie wybrany dzień, |
W raporcie zmieniono:
➢ | dodano listę naruszeń - jeśli został wcześniej wygenerowany raport "Naruszenia kierowcy wg ITD", |
➢ | dodano godzinę wyjęcia i włożenia karty kierowcy, |
|
|
• | na wykresie prędkości i przyspieszenia poprawiono wyrównywanie wykresu w pionie i poziomie, |
• | dodano obsługę skanera Plustek ps281 - skanowanie wielokrotne tarcz i dokumentów, |
• | Raport: "Czas pracy kierowcy na nocnej zmianie" został przeniesiony do sekcji raportu: "Aktywności kierowcy" pod nazwą: "Aktywności kierowcy na nocnej zmianie", |
• | w niektórych raportach zmieniono w nazwie frazę "czas pracy" na "aktywności", |
• | dodano nowy raport: "Ilość godzin pracy po ostatnim zdarzeniu jazdy", |
Jeśli w danym tygodniu występują trzy lub więcej przedłużenia czasu jazdy do 10 godzin, ale ostatnie ma miejsce na przełomie tygodni i spełnia takie warunki:
• | czas jazdy w niedzielę jest mniejszy lub równy 9 godzin + X godzin jazdy,
gdzie X - tolerancja czasu jazdy, |
• | pozostała część jazdy występuje w poniedziałek, |
to program przypisuje to przedłużenie czasu jazdy do kolejnego tygodnia, o ile w tym kolejnym tygodniu występuje już nie więcej niż jedno przedłużenie czasu jazdy.
|
|
• | W przypadku, gdy odpoczynek tygodniowy kierowcy był za krótki to kara i skrócenie są liczone do 24 godzin - jeśli kierowca mógł mieć skrócony odpoczynek tygodniowy. W pozostałych przypadkach kara i skrócenie jest liczona do 45 godzin. |
|
|
|
|