Okno służy do zarządzania kontami użytkowników, umożliwiając dodawanie nowych kont, modyfikacje i usuwanie istniejących.
4Trans zapisuje ustawienia własne użytkownika do bazy. Ustawienia te są wczytywane dla konkretnego użytkownika bez względu na jakim komputerze w sieci się zaloguje. Dostosowywać można między innymi szerokości oraz kolejność kolumn na listach, można także wybrać, które kolumny mają być widoczne, itp.
|
|
Aby dodać, zmienić lub usunąć użytkownika należy posługiwać się "paskiem narzędziowym list".
Polecenie to służy do dodawania nowego użytkownika z uprawnieniami skopiowanymi od innego użytkownika.
Aby dodać nowego użytkownika ze skopiowanymi uprawnieniami należy:
• | zaznaczyć użytkownika, od którego mają być skopiowane uprawnienia; |
• | z paska narzędziowego listy użytkowników wybrać: kopiuj uprawnienia . |
|
|
Za pomocą tego polecenia można skopiować użytkowników wraz z uprawnieniami do systemu GBOX Online.
Aby wyeksportować ustawienia wystarczy kliknąć na ikonie: , a następnie wskazać miejsce zapisu pliku xml z ustawieniami.
|
|
W wyniku naciśnięcia ikony dodawania lub edycji użytkownika otworzy się okno Użytkownik zawierające zakładki:
Zakładka ta zawiera podstawowe informacje na temat dodawanego/dodanego użytkownika.
Podczas dodawania i edycji dla każdego użytkownika określamy jego login, nazwisko, imię, ewentualny opis, hasło, język, status (aktywny, nieaktywny) oraz uprawnienia .
Aby zmienić prawa użytkownikowi, wystarczy zaznaczyć/odznaczyć odpowiednie "szablony uprawnień" na "liście" Uprawnienia.
Za pomocą "paska narzędziowego list" można dodać, zmienić lub usunąć szablon uprawnień.
Nie można edytować ani usunąć domyślnych szablonów uprawnień - nazwy tych szablonów pokazane są pogrubioną czcionką.
Po zapisie użytkownika do bazy danych będzie można przejść do następnych zakładek.
(patrz: opis poniżej)
Nazwa modułu, którego czcionka jest pochyła i w kolorze szarym oznacza brak wykupionej licencji.
|
|
|
|
Jest to kolejna zakładka w oknie dodawania i edycji użytkownika, umożliwia ona włączenie uprawnień do podglądu danych wybranej firmy.
Aby włączyć tą opcję należy:
• | odznaczyć pole: Ignoruj uprawnienia do wybranych firm, |
• | z listy poniżej zaznaczyć firmy, których dane może użytkownik przeglądać, |
• | lub odznaczyć firmy, których danych użytkownik nie może widzieć. |
|
|
Jest to kolejna zakładka w oknie dodawania i edycji użytkownika, umożliwia ona sterowanie uprawnieniami w zakresie widoczności na listach określonych kierowców.
Aby włączyć tą opcję należy:
• | odznaczyć pole: Ignoruj uprawnienia widoczności dla kierowców, |
• | z listy poniżej zaznaczyć kierowców, którzy mają być widoczni dla użytkownika, |
• | lub odznaczyć kierowców, których użytkownik nie może "widzieć". |
|
|
Jest to kolejna zakładka w oknie dodawania i edycji użytkownika, umożliwia ona sterowanie uprawnieniami w zakresie widoczności na listach określonych samochodów.
Aby włączyć tą opcję należy:
• | odznaczyć pole: Ignoruj uprawnienia widoczności dla samochodów, |
• | z listy poniżej zaznaczyć samochody, które mają być widoczne dla użytkownika, |
• | lub odznaczyć samochody, których użytkownik nie może "widzieć". |
|
|
Jest to następna zakładka w oknie dodawania i edycji użytkownika, umożliwia ona sterowanie uprawnieniami w zakresie widoczności na listach grup GBOX.
Aby włączyć tą opcję należy:
• | odznaczyć pole: Ignoruj uprawnienia widoczności dla grup GBOX, |
• | z listy poniżej zaznaczyć grupy GBOX, które mają być widoczne dla użytkownika, |
• | lub odznaczyć grupy, których użytkownik nie może "widzieć". |
|
|
Zaawansowane
Zakładka umożliwia nadanie użytkownikowi specjalnych uprawnień do:
|
|
• | edycji zamkniętych tarcz w module TachoScan, patrz: "TachoScan -> Dane podstawowe"; |
|
|
• | do zmiany ustawień modułu Rozliczenia, patrz: ustawienia programu -> zakładka "Rozliczenia", |
• | do rejestru nieobecności oraz zmiany typu dnia w module Rozliczenia, patrz: "moduł Rozliczenia -> Rejestr nieobecności", |
• | uprawnienia do otwarcia zamkniętych kalendarzy w module Rozliczenia - w menu rozwijanym kalendarza miesięcznego dostępna jest opcja: Zamknij miesiąc, po wybraniu której następuje blokada kalendarza. W wyniku zaznaczenia tej opcji użytkownik będzie mógł otworzyć powtórnie taki kalendarz do edycji, |
• | zezwalaj na oddawane dyżurów 50% w mechanizmie automatycznego oddawania - po zaznaczeniu tego uprawnienia użytkownik będzie mógł zaznaczyć w mechanizmie automatycznego oddawania opcje oddawania dyżuru 50%, patrz: "moduł Rozliczenia -> Pobieranie i wyliczanie godzin pracy" |
|
|
Opis wybranych opcji:
• | Zezwalaj na wprowadzenie zleceń i faktur dla zablokowanego klienta - w oknie dodawania/edycji firmy można przypisać kontrahentowi status: zablokowany klient; |
• | Uprawnienia do zmiany zafakturowanych zleceń: |

|
opcja zaznaczona - użytkownik będzie mógł edytować dane zlecenia, nawet jeśli została wystawiona faktura na to zlecenie;
|

|
opcja niezaznaczona - użytkownik będzie mógł edytować dane zlecenia do momentu, aż nie zostanie wystawiona faktura na to zlecenie;
|
• | Uprawnienia do zmiany zleceń ze statusem rozliczone: |

|
opcja zaznaczona - użytkownik będzie mógł edytować dane zlecenia ze statusem: rozliczone;
|

|
opcja niezaznaczona - użytkownik będzie mógł edytować dane zlecenia do momentu, aż nie zostanie zmieniony status zlecenia na rozliczone.
|
• | uprawnienia do zmiany wyeksportowanych faktur - po zaznaczeniu tej opcji użytkownik będzie miał prawo do zmiany danych w fakturach wyeksportowanych do innych programów księgowych. |
|
|
• | uprawnienia do usuwania rekordów z głównych list - użytkownik będzie mógł usuwać pozycję na głównych listach (np. lista kierowców, samochodów lista zleceń, pozycje na liście rejestru leasingu itp.) z jednym wyjątkiem - nie będzie mógł usuwać pozycji powiązanych z innymi zapisami w programie. Konieczne będzie usunięcie tych powiązań, a dopiero później wybranej pozycji; |
Aby uniknąć czasochłonnego przeszukiwania list programu i usuwania każdej pozycji oddzielnie można skorzystać z powyższego uprawnienia.
|
|
• | uprawnienia do podglądu historii aktywności użytkownika - wybrany użytkownik będzie miał dostęp do pozycji: "Aktywność użytkownika"; |
• | uprawnienia do zapisu i zmiany danych firmy własnej, patrz: "Dane podstawowe -> Firmy"), |
• | uprawnienia do powiązania jazdy służbowej/innej oraz km pustych/pełnych z urządzeniem GBOX - w wyniku zaznaczenia tej opcji użytkownik będzie miał możliwość włączenia dla wybranego urządzenia GBOX funkcji rejestrowania jazdy służbowej/innej oraz km pustych/pełnych (patrz: "GBOX Pojazdy"); |
• | uprawnienia do zmiany płatności faktur - odznaczenie tego uprawnienia spowoduje: |
▪ | nieaktywną ramkę płatności na oknie faktury sprzedaży i faktury zakupu; |
▪ | nieaktywne przyciski [Zapłać], [Kompensata], [Pobierz płatności z CDN XL] na liście faktur sprzedaży i zakupu; |
▪ | nieaktywny przycisk [Import wyciągów bankowych] na historii płatności; |
▪ | nieaktywne przyciski [Zapłać], [Kompensata], [Import wyciągów bankowych] na liście płatności; |
▪ | nieaktywny przycisk [Zapłać] oraz nieaktywną ramkę należności (edycja) na liście not obciążeniowych; |
▪ | generuj unikalne nazwy skrótów firm - zaznaczenie tej opcji spowoduje to, że do skrótów podobnych nazw firm będzie dodawany numer kolejny. |
• | uprawnienia do zapisu i pobierania nowych kursów walut - po zaznaczeniu wybrany użytkownik będzie mógł w odpowiednich oknach programu pobrać kurs walut, a także "dodawać go ręcznie" do bazy danych; |
• | Generuj unikalne nazwy skrótów firm - po zaznaczeniu program będzie generował i "pilnował", aby nazwy skrótów firm były unikalne. |
|
|
Pomocne podczas zaznaczania/odznaczania opcji może być skorzystanie z opcji: Zaznacz wszystkie pozycje i Odznacz wszystkie pozycje dostępnych w rozwijanym menu (kliknij w dowolnym miejscu okna ).
|
|
|
|