• | zmiana dotyczy raportów: |
➢ | Kontrola samochodu wg wskazań tachografu - szczegółowy (analityczny); |
➢ | Kontrola samochodu wg wskazań tachografu - sumaryczny (syntetyczny) z przerwami wliczonymi do czasu jazdy; |
➢ | Kontrola samochodu wg wskazań tachografu - sumaryczny (syntetyczny); |
➢ | Kontrola samochodów lub kierowców (wg kierowców i wg samochodów); |
➢ | Kontrola szczegółowa samochodów lub kierowców (wg kierowców i wg samochodów); |
• | jeśli brakuje stanu licznika początkowego na wykresówce to program będzie pobierał najwyższy końcowy stan licznik km z wcześniejszych wykresówek przypisanych do tego samego samochodu; |
• | jeśli brakuje stanu licznika końcowego na wykresówce to program będzie pobierał najniższy początkowy stan licznik km z późniejszych wykresówek przypisanych do tego samego samochodu; |
• | jeśli na wcześniejszej lub późniejszej wykresówce nie jest wprowadzony odpowiedni stan licznika km to program nie będzie pobierał wartości licznika; |
• | pobrany stan licznika będzie wyświetlany kursywą w kolorze fioletowym - na końcu raportu dodano legendę dla fioletowego licznika: "wykazany stan licznika został pobrany z wcześniejszej lub z następnej tarczy samochodu"; |
|
|
• | w zakładce: "TachoScan -> Różne" dodano opcję: "Ukryj na raportach kolumnę "km wg tacho"". |
|
|
• | w opisie naruszenia: "(13.15) Brak wymaganych wpisów na wykresówce" uwzględniono szczegółowy wybór punktów w panelu "Błędy tarcz" okna dodawania/edycji wykresówki: |
➢ | Numer rejestracyjny pojazdu; |
➢ | Miejscowość rozpoczęcia; |
➢ | Miejscowość zakończenia; |
➢ | Początkowy stan licznika; |
• | dodano następujące opcje: |
➢ | na wydruku naruszeń drukuj każdego pracownika od nowej strony; |
➢ | na wydruku naruszeń drukuj kolejnego pracownika od strony nieparzystej (wydruk dwustronny); |
|
|
• | w celu pobrania pełnej prędkości szczegółowej poszerzono zakres jej odczytu powyżej 24 godzin; |
• | na podglądzie wydruku powyższych wniosków dodano przy adresie pole: "poczta"; |
• | jeśli dany adres nie ma uzupełnionego pola "miejscowość poczty" to na podglądzie wydruku będzie pobierana wartość z pola "miejscowość". |
|
|
Zmodyfikowano ponownie sposób naliczania kar dla kierowców dla punktów: 4.1 do 4.5 taryfikatora kierowców.
Przywrócono poprzednie zasady naliczania kwoty kary, naliczając kwotę w zależności od długości naruszenia.
|
|
• | pogram nie będzie pokazywał naruszenia za brak przerwy PP jeśli w dobie pracowniczej jest co najmniej 4,5 h jazdy; |
• | w oknie ustawień programu w zakładce: "TachoScan -> Domyślne" dodano pole wyboru: "Ustaw domyślnego konwojenta 2"; |
|
|
➢ | dodano pasek narzędziowy umożliwiający szybkie dodawanie/zamianę zdarzeń; |
➢ | dodano możliwość dodawania/zmiany czynności na zdarzenia: "Brak danych" (polecenie dostępne w rozwijanym menu - kliknij PPM na dowolnym zdarzeniu na wykresówce); |
➢ | umożliwiono dla ramki: "Na odwrocie tarczy został wyrysowany odpoczynek" zaznaczenie równocześnie opcji: "Na początku" i "Na końcu"; |
➢ | w rozwijanym menu dodano polecenie: "Analizuj ponownie wykresówkę" umożliwiające powtórną, automatyczną analizę wykresówki przez program; |
➢ | w rozwijanym menu dodano polecenie: "Usuń godzinę zakończenia"; |
➢ | w rozwijanym menu zmieniono polecenie: "Odśwież punkty km" na "Odśwież punkty km dla zaznaczonej jazdy"; |
➢ | w dolnej części okna dodano informację na temat użytkownika i daty utworzenia i modyfikacji wykresówki; |
|
|
• | wielkość okna wizualizacji wykresów czynności jest automatycznie dostosowywana do wyświetlanych/ukrywanych wykresów w zespole lub wykresów z tachografu; |
• | dodano oznaczenie (podwójna czarna linia) czynności w zespole na wykresie dziennym z karty kierowcy; |
|
|
• | w oknie danych z tachografu cyfrowego w zakładce: "Zdarzenia i awarie" dodano mechanizm, który po dwukrotnym kliknięcie na wybranym zdarzeniu/awarii spowoduje przejście do zakładki: "Czynności o określonej dacie" i otwarcie dnia z karty, w którym miało miejsce zdarzenie/awaria; |
• | pobieranie danych za pomocą programu: nazwa pliku danych będzie generowana na podstawie daty systemowej komputera (lub daty ostatniej czynności a karty kierowcy / tachografu jeśli data systemowa jest od niej wcześniejsza); |
|
|
• | w zakładce: "Dane podstawowe" dodano informację o dacie odczytu danych oraz informację o ilości dni jakie minęły od ostatniego odczytu: |
➢ | pobieranie danych za pomocą programu (czytnik, kabel Tacho-USB) - data odczytu to: data systemowa komputera (lub data ostatniej czynności z karty kierowcy / tachografu jeśli data systemowa jest od niej wcześniejsza); |
➢ | pobieranie danych z pliku - data odczytu: data z nazwy pliku (lub data ostatniej czynności z karty kierowcy / tachografu jeśli data z pliku jest od niej wcześniejsza); |
|
|
• | zapis daty ostatniego odczytu - tachografy: |
➢ | pobieranie danych bezpośrednio z tachografu: czas bieżący; |
➢ | pobieranie z innych urządzeń lub z pliku: czas zapisany w nazwie pliku lub czas ostatniej czynności (w zależności, który z czasów jest późniejszy); |
• | termin ostatniego odczytu tachografu uwzględnia datę faktycznego odczytu, a nie datę ostatniej zapisanej czynności; |
|
|
Zmodyfikowano sposób naliczania kar dla kierowców dla punktów: 4.1 do 4.5 taryfikatora kierowców.
Niezależnie od długości naruszenia naliczana jest podstawowa kara - nie doliczane są krotności naruszenia, (np. za każdą kolejną rozpoczętą godzinę).
|
|
Naruszenie zostało rozdzielone na dwa typy:
• | naruszenie za brak danych w jednym dniu: kierowca/firma: "13.12 / 6.3.9 Niekompletne okresy aktywności (wymagane zaświadczenie)"; |
• | naruszenie za całodzienne braki danych lub postoje bez zaświadczenia: kierowca/firma: "1 / 6.3.7 Nieokazanie wykresówki, danych cyfrowych lub zaświadczenia"; |
|
|
• | w zakładce: "TachoScan -> Analogowe" dla opcji: "Alarmuj o niezgodności km jeżeli różnica większa od" dodano możliwość procentowego ustawienia wartości różnicy; |
• | w zakładce: "TachoScan -> Różne" zmieniono nazwę i zasadę działania opcji: "Zamykaj okna odczytów cyfrowych po zapisie danych z pliku" na "Zamykaj okna odczytów cyfrowych po zapisie danych, jeżeli zostało wczytane więcej niż 5 plików"; |
|
|
• | rozbudowano i zmieniono wygląd okna; |
• | dodano mechanizm grupowego (dla większej liczby kierowców) wyszukiwania i dodawania zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdu; |
• | dodano możliwość dodawania zaświadczenia w dniach zawierających wykresówki/dane z karty kierowcy; |
• | dodano możliwość filtrowania kierowców na liście kierowców z brakującymi okresami; |
• | na podglądzie raportu: "Zestawienie okresów bez zaświadczenia" (przycisk: [Drukuj listę]) dodano kolumnę: "Typ" oraz zmieniono grupowanie okresów wg kierowcy; |
|
|
• | na podglądzie wydruku raportu, w którym zastosowano filtr będą widoczne tak samo przefiltrowane naruszenia oraz będzie wyświetlona informacja: "raport został ograniczony za pomocą filtrów"; |
|
|
Do rejestru aktywności użytkownika dodano zmiany ustawień programu dla modułu TachoScan, za wyjątkiem:
• | grupy ustawień: "Skaner" oraz "Jasność" (TachoScan); |
|
|
• | podczas generowania naruszeń we współczynniku ryzyka uwzględniono błędy wynikające z nieprawidłowego użytkowania wykresówek/kart kierowców: |
➢ | (13.3) Nieprawidłowe operowanie przełącznikiem; |
➢ | (13.8) Nieuzasadnione użycie kilku wykresówek w okresie; |
➢ | (13.9) Używanie wykresówki powyżej okresu; |
➢ | (13.10) Nieprawidłowa wykresówka; |
➢ | (13.11) Nieczytelna wykresówka (brudna lub uszkodzona); |
➢ | (13.12) Brak wymaganych okresów aktywności; |
➢ | (13.15) Brak wymaganych wpisów na wykresówce (pokazana jako jedna pozycja do punktacji); |
➢ | (13.16) Niezgodność oznaczenia czasowego na wykresówce; |
Niektóre z powyższych naruszeń wynikają z manualnej obsługi wykresówki/karty kierowcy dlatego program ich automatycznie nie wykrywa. Konieczne jest ich zaznaczenie w oknie edycji wykresówki/dnia z karty kierowcy.
|
|
|
|
• | w oknie wywołania raportu: "Aktywność użytkownika" dodano możliwość wyboru użytkownika/użytkowników oraz dodano opcję: "wykazuj szczegółowo dane dla każdego dnia"; |
• | na wydruku piktogramów generowanych z poziomu programu dodano oznaczenia promów oraz zdarzeń typu: "OUT"; |
• | w dziennym okresie prowadzenia pojazdu dodano czas doby (od rozpoczęcia pracy do rozpoczęcia odpoczynku 7 lub 9 godzin w zależności od ustawień); |
• | zmieniono kolorystykę niektórych czynności - dokładny opis znajduje się w legendzie wykresu tygodniowego; |
• | dodano oznaczenie czynności w zespole; |
• | dodano wizualizację okresu 24/30 godzinnego; |
• | dodano wizualizacje odpoczynku dobowego poza okresem 24/30 godzinnym; |
• | dodano wizualizację odpoczynków dobowych i tygodniowych, na których występuje naruszenie; |
• | dodano wizualizację zmodyfikowanego lub dodanego zdarzenia postoju/odpoczynku - zdarzenie oznaczone jest szarym tłem oraz symbolem ołówka; |
• | zmieniono opis odpoczynku tygodniowego: jeśli odpoczynek tygodniowy zawiera odpoczynek dzienny to na oznaczeniu odpoczynku dziennego pokazywana jest tylko długość odpoczynku dziennego, natomiast na oznaczeniu odpoczynku tygodniowego pokazywana jest długość całego odpoczynku tygodniowego (razem z dziennym); |
|
|
|
|